Ga naar inhoud

Verstopt traanbuisje vanzelf over?


Frommel en Hopper

Aanbevolen berichten

Onze ram Hopper had een traanoogje rechts sinds half augustus. Twee ab-oogzalven gehad, maar geen verbetering.

Geen gebitsproblemen te zien als oorzaak en ook snot lijkt uitgesloten omdat het maar aan 1 kant is en er geen verdere klachten zijn.

Na onderzoek bleek dat traanbuis verstopt zat en volgende week vindt traanbuisspoeling (+ röntgenfoto's om te kijken of het toch komt door een kieswortel die traanbuis dichtdrukt) onder narcose plaats.

 

MAAR...z'n oogje is nu al 5 dagen droog! Zomaar ineens, na zo lange tijd!

Héél blij mee natuurlijk, maar ook nog een beetje wantrouwend. Zou het echt waar zijn? Kan ik de da afbellen?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Dat traanoog vanzelf herstelt?

 

We hebben de zoektocht naar nieuwe partner voor Hopper (Frommel is eind aug overleden) uitgesteld tot na de traanbuisspoeling, maar hopen zo dat we nu eerder en onbezorgd met hem kunnen gaan daten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of dat kan. Ik denk dat het er aan ligt wat de oorzaak was. Voor wanneer stond de afspraak? Ik zou in ieder geval bellen om het door te geven, dat hij niet onnodig de ingreep in gaat, maar dat ze het eerst even goed checken of het wel nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van da begrepen dat er meerdere oorzaken mogelijk zijn waarvan de eenvoudigste een propje van een oogontsteking waardoor de traanbuis dicht is gaan zitten (zonder allerlei achterliggende redenen). Ik hoop zo dat het betekent dat propje er nu schijnbaar uit is en probleem opgelost.

Of het moet door de weerstandsmix van jou komen die hij sinds 2 weken weer krijgt 😉

 

Opvallend is dat Hopper altijd met dat oog voor het (open) raam van zijn hok zat. Sinds traanoog heeft hij zich omgedraaid 🙂

Ik kijk nog een paar dagen aan en ga dan (hopelijk) operatie annuleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha als het door de weerstandmix komt kan ik de mix wel omdopen: "wondermix, voor wonderbaarlijke genezingen!".  😂 Nee, ik denk niet dat dat de directe oorzaak was. Kruiden kunnen zeker we iets voor de gezondheid betekenen, maar werken subtiel, ondersteunend, en vaak ook pas op de langere termijn. Maar hoe dan ook, het zou wel heel fijn zijn als het nu opgelost is en Hopper niet onder narcose hoeft! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .