Ga naar inhoud

Konijn voeren die niet wil eten


FishStick007

Aanbevolen berichten

Hoi!

Mijn dwergkonijntje is al vrij oud. Nu heeft ze allerlei kwalen (ja, ben bij DA geweest), waardoor ze futloos is en eigenlijk niet van haar plek komt. Nu heeft ze totaal geen zin om te eten. Nu ga ik om het uur even kijken en geef ik haar wat ze op dat moment aankan en wil eten. Nu vroeg ik me af, of ik zo het juiste doe. Vanochtend heeft ze haar konijnenvoer laten staan, dus geef ik haar veel (geplukt) gras, heeft ze hooi tot haar beschikking en af en toe krijgt ze een minuscuul stukje fruit of groente binnen, maar dat is het dan ook wel. En ik heb, op aanraden van het forum en andere websites hooithee gemaakt, al heb ik haar er nog niet van zien drinken.

 

Graag hoor ik van jullie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouderdom is geen ziekte, weet je wat er precies aan de hand is?  Wat voor kwalen zijn het precies? Het klinkt namelijk alsof je een beetje afgescheept bent door de dierenarts. Als ze niet / nauwelijks wil eten is dat voor konijnen een spoedgeval. Ik zou zelf toch wel verder laten onderzoeken wat er aan de hand is, zodat je ook weet waar je aan toe bent. Je kan wel gaan dwangvoeren, maar als je niet weet wat er mis is, kan dat ook juist voor extra problemen zorgen. Dat wil je ook niet. Al met al vind ik het een te vaag verhaal om hierin advies te durven geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Evee:

Ouderdom is geen ziekte, weet je wat er precies aan de hand is?  Wat voor kwalen zijn het precies? Het klinkt namelijk alsof je een beetje afgescheept bent door de dierenarts. Als ze niet / nauwelijks wil eten is dat voor konijnen een spoedgeval. Ik zou zelf toch wel verder laten onderzoeken wat er aan de hand is, zodat je ook weet waar je aan toe bent. Je kan wel gaan dwangvoeren, maar als je niet weet wat er mis is, kan dat ook juist voor extra problemen zorgen. Dat wil je ook niet. Al met al vind ik het een te vaag verhaal om hierin advies te durven geven. 

Volgensmij heb ik het een beetje te vaag omschreven. Ze heeft volgens de DA hartproblemen. Voor de zekerheid heeft ze antibiotica, mocht het toch een longontsteking of iets in die trant zijn, maar die kansen zijn minimaal, gezien haar symptomen. Haar hart slaat heel langzaam. Ik probeer het haar daarom nu zo comfortabel mogelijk te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .