Spring naar bijdragen
Evee

Secret Santa!

Secret Santa  

28 stemmen

1. 1. Doe jij dit jaar mee aan Secret Santa op Bunnybunch?

• Ja, leuk!
      12
    • Nee, niets voor mij.
      16

Recommended Posts

Vorig jaar zijn wij er mee gestart, en wij vonden het idee zo leuk dat we het dit jaar weer willen doen: Secret Santa!

WAT?
Vind jij het leuk om cadeautjes te geven en te krijgen? Dan is dit iets voor jou! Meld je aan voor secret santa. Achter de schermen hussel ik alle namen van iedereen die mee doet. Begin november krijg je de naam door, voor wie jij een cadeau mag gaan samen stellen. Begin december verzend iedereen het pakket, en krijg je dus ook van een onbekende gever een pakje opgestuurd!

HOE DOE JE MEE?
Stuur een priveberichtje naar mij, Evee. Je kan je aanmelden in de maand oktober. Iedereen mag mee doen, ben je onder de 18 vraag dan wel toestemming aan je ouders om mee te doen. Je deelt namelijk je adresgegevens wel met ons (mij & de andere forum beheerders) en met jouw secret santa, en het is wel de bedoeling dat je er zelf wat geld aan uit geeft om het pakket samen te stellen en te verzenden.

In het priveberichtje geef je je naam en adres door, en een lijstje met dingen die je graag zou willen krijgen, maar vermeld ook eventuele dingen die je echt niet wil krijgen. Je kan ook in je aanmelding vermelden welke huisdieren je allemaal hebt en of er andere dingen zijn waar je het leuk voor zou vinden iets voor in het pakket te krijgen (bijv. kindje op komst, nieuw huisdier op komst etc).

Voorbeeld van een aanmeldberichtje:

Citaat

Ik wil mee doen met Secret Santa!

Mijn adres is:
Piet Proefkonijn
Hazepad 1
1111BB Keuteldorp

Ik hou niet van:
een bepaalde kleur / wil geen etenswaren / draag geen make-up / heb geen bad / 2e hands producten / ben allergisch voor  / hou niet van kerst / glitters /   ... enz.

Ik hou wel van:
thee / chocolade / kaarsen / sieraden / puzzelen / unicorns / disney / reizen / sokken (vergeet dan de maat niet te vermelden) / breien / haken / taarten bakken / boeken in een bepaald genre / een bepaalde diersoort / drop / games / films / puzzelen / pokemon / een bepaalde stijl interieurspulletjes /  ...   enz.

Ben je iets vergeten in je berichtje en wil je er nog iets aan toevoegen? Je kan eventuele aanvullingen en extra informatie, die de gever helpen een leuk pakketje samen te stellen, ook in dit topic plaatsen. Dat kan de ontvanger later ook weer helpen om met de hints in het pakket uit te vinden wie zijn/haar secret santa is.

Mocht je aangemeld hebben, maar toch niet mee kunnen doen, meld het dan op tijd, het is vervelend als iemand wel veel tijd en moeite in een pakket stopt, maar niets ontvangt, dat willen wij dus echt voorkomen!

WANNEER HOOR JE VOOR WIE JE SANTA BENT?
Begin November krijg je door voor wie jij de Secret Santa bent. Je hebt dan een maand de tijd om een pakket samen te stellen.

WAT STOP JE IN HET PAKKET?

Dat mag van alles zijn. Als het goed is kom je met de tops en flops van de ontvanger wel een eind. Het mogen producten zijn die je koopt, maar 2e hands spulletjes mogen ook (tenzij de ontvanger heeft aangegeven dat echt niet te willen!). Laat je creativiteit er gerust op los. Je bent zelf vrij om te kiezen voor bijv. 1 of 2 wat grotere cadeautjes, of juist meer kleinere cadeaus. Samenstellen kan aan de hand van de tops/flops maar bijv ook aan de hand van forumberichten van het lid waar jij secret santa voor bent.

In het pakketje moet ook een hint zitten. Dat kan een gedichtje, tekening, rebus of een simpele aanwijzing zijn, die je in het pakket stopt, zodat de ontvanger uit kan zoeken wie zijn of haar "secret santa" is. Dat mag best lastig gemaakt worden, bijvoorbeeld een verwijzing naar iets wat je op het forum getypt hebt, of naar namen van je huisdieren. Laat de ontvanger maar puzzelen van wie het afkomstig is!

HOE VEEL GELD KOST HET?
Het pakket moet een waarde van ongeveer €12,50 hebben, exclusief de verzendkosten. De verzendkosten komen er dus nog bovenop! Zowel forumleden uit Nederland als België mogen mee doen met deze actie. Voor de Nederlanders die eventueel een pakje naar België moeten sturen, kan ik via de webwinkel een voordeliger verzendlabel aanmaken, zodat die verzendkosten ook meevallen (7,50 euro). Andersom weet ik niet precies wat het kost, maar zal het vermoed ik wel wat duurder zijn, als je van België naar Nederland stuurt. Bedenk je dat wel voor je je aanmeld, zoek eventueel vooraf alvast even de kosten op zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

WANNEER VERZEND / KRIJG JE JE PAKJE?

Het is de bedoeling dat iedereen zijn pakje ongeveer tegelijk op de post doet, zodat ook iedereen het ongeveer tegelijk binnen krijgt. We verzenden daarom allemaal op of zo dicht mogelijk bij de datum VRIJDAG 6 DECEMBER het pakje. Je krijgt een paar dagen daarvoor nog een priveberichtje om je daar aan te helpen herinneren. Hopelijk is de ergste sinterklaas-piek dan net voorbij, en op zaterdag zijn er meer mensen thuis om een pakketje in ontvangst te nemen.

Vergeet ook niet in dit topic te melden dat je het ontvangen hebt, met natuurlijk een leuk uitpakverslag er bij! En laat in het topic weten wie je denkt dat jouw secret santa is! Op de lijst in het topic houden we bij wie het al goed geraden heeft.

We hopen dat jullie gezellig mee doen, dat er veel aanmeldingen zijn en wensen iedereen alvast veel plezier!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk dat er interesse is! Het is ook echt een leuke actie! Het inzenden van de gegevens & lijstjes kan nog tot eind van de maand. Als er vragen zijn, stel ze gerust. Maar ik denk dat ik in de startpost al wel een beetje een idee heb gegeven van wat je er in kan  zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erg leuk! Ik kijk nog even of ik mee doe, want ik doe ook mee met swaps uit een facebook bulletjournalgroep, maar ik vind het een leuk idee!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites