Spring naar bijdragen
Newport

Anti bijt spray

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een anti bijt spray. Ik heb diverse middelen gevonden op het internet, maar ik ben benieuwd welk middel jullie aanraden. Ook is het meeste voor paarden, honden en katten gemaakt en ik wil er zeker van zijn dat het veilig is voor mijn konijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Anti-bijtspray om het konijn zichzelf niet te laten verwonden als zij/hij jeuk, stress of pijn heeft of anti-bijtspray om niet aan dingen te knagen die daar niet voor geschikt zijn of anti-bijtspray om het konijn jou of andere konijnen niet te laten bijten? Ben wel benieuwd. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei JokeC:

Anti-bijtspray om het konijn zichzelf niet te laten verwonden als zij/hij jeuk, stress of pijn heeft of anti-bijtspray om niet aan dingen te knagen die daar niet voor geschikt zijn of anti-bijtspray om het konijn jou of andere konijnen niet te laten bijten? Ben wel benieuwd. 😉

Hierom. De plinten zijn favoriet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Rifca:

Ik geloof niet dat dat bestaat voor konijnen.

je alternatieven zijn afschermen of accepteren 😉

Jawel hoor, ik heb er al één gevonden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei JokeC:

Of schrikdraad natuurlijk. 😱😉

Volgens mij stel ik een normale vraag waar je ook een normaal antwoord op kan geven of geen als je niks hebt toe te voegen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zullen we het gezellig houden? Ik ben wel benieuwd wat je hebt gevonden. Ik spoot vroeger mijn kabels in met haarlak, maar dat schijnt weer niet zo goed te zijn voor konijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze bestaan wel, anti-bijtsprays, vaak voor paarden of puppy's, maar ze werken niet. De meeste anti-bijtsprays zijn op zuur of bitter gebaseerd, maar konijnen geven daar niet om. Ze werken dus helaas niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Newport:

Volgens mij stel ik een normale vraag waar je ook een normaal antwoord op kan geven of geen als je niks hebt toe te voegen. 

Niet zo aangebrand, het was gewoon een algemeen geintje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marjoleink:

Zullen we het gezellig houden? Ik ben wel benieuwd wat je hebt gevonden. Ik spoot vroeger mijn kabels in met haarlak, maar dat schijnt weer niet zo goed te zijn voor konijnen.

Ik had de Bite Stop Spray gevonden. Volgens de omschrijving is deze spray geschikt voor honden, katten en knaagdieren. Haarlak durf ik niet te spuiten. Ik ben bang dat hij dat dan binnen krijgt mocht die toch een hap nemen of een lik uit interesse.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, haarlak zou ik idd ook niet goed durven. Ik vrees dat al die sprays niet echt zullen werken, omdat konijnen er zoals eerder gezegd niet echt om geven. Hier krijgen ze soms iets te pakken waarvan ik denk: gadver, daar wil je toch je tanden niet in zetten? 

Konijnen blijven knaagdieren en zullen altijd iets vinden om aan te blijven knagen. Mijn plinten waren in mijn vorige woning ook helemaal kapot, in mijn nieuwe huis pakken ze gelukkig hun eigen houten huisjes en knaag speelgoed. Je zou in plaats van de spray ook kunnen proberen of afleiding door middel van speelgoed of knaaghoutjes etc. voor je helpt. De spray kan je natuurlijk wel proberen, mist het veilig is voor konijnen. Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Evee:

Ze bestaan wel, anti-bijtsprays, vaak voor paarden of puppy's, maar ze werken niet. De meeste anti-bijtsprays zijn op zuur of bitter gebaseerd, maar konijnen geven daar niet om. Ze werken dus helaas niet. 

Het werd aangeraden door een Youtuber met een konijn. Bij haar konijn helpt het en ze gaf het als tip. Zij maakte het alleen zelf en ik was benieuwd of het ook kant en klaar te koop is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Ja, haarlak zou ik idd ook niet goed durven. Ik vrees dat al die sprays niet echt zullen werken, omdat konijnen er zoals eerder gezegd niet echt om geven. Hier krijgen ze soms iets te pakken waarvan ik denk: gadver, daar wil je toch je tanden niet in zetten? 

Konijnen blijven knaagdieren en zullen altijd iets vinden om aan te blijven knagen. Mijn plinten waren in mijn vorige woning ook helemaal kapot, in mijn nieuwe huis pakken ze gelukkig hun eigen houten huisjes en knaag speelgoed. Je zou in plaats van de spray ook kunnen proberen of afleiding door middel van speelgoed of knaaghoutjes etc. voor je helpt. De spray kan je natuurlijk wel proberen, mist het veilig is voor konijnen. Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.

Hij heeft meer dan genoeg afleiding. Ook in de vorm van speelgoed waar hij aan kan knagen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Konijnen knagen vaak om het knagen, niet om het eten.Bij mij zitten ze weleens aan fleece, linoleum of plastic te knagen maar je ziet dat ze dan stukjes afknagen en het dan uitspugen. Een vies smaakje helpt dan dus niet. Ik zie mensen weleens plexiglas, gaas of rendelen gebruiken voor plint-eet-hotspots, misschien het proberen waar als ze enkel een specifieke plek hebben waar ze knagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites