Ga naar inhoud

Water drinken


Storm5803

Aanbevolen berichten

We hebben ontdekt dat ons konijntje geen water meer drinkt, voorheen hoorde en zag je hem.aan de fles drinken maar we hebben in onze vakantie ontdekt dat hij dat niet meer doet, of hij moet het alleen snachts eedoen.

Nu is hij dit weekend met spoed naar de dierenarts geweest Op verdenking van gas, allerlei medicijnen gekregen en op zich gaat het nu wat beter met hem maar volgens de dierenarts het hij het vocht uit de groente maar aangezien hij nog niet eens de helft van de groente eet en totaal geen brokjes nu, moet ik hem dwangmatig water geven.

We proberen van alles om hem te laten,  drinken , fles, bakje , maar hij wil gewoon niet, 

Hebben jullie advies 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een slow juicer hebt dan kun je groenten die hij het allerlekkerste vindt tot een smoothie maken en dat proberen. Ik gaf mijn herstellend konijn allerlei verschillende smoothies om hem zelfstandig aan het eten en drinken te krijgen. Hele kleine beetjes in een ondiep schaaltje. Hij vond niet telkens hetzelfde lekker dus ik heb soms een paar pogingen moeten doen om de juiste smaak voor hem te maken. Gelukkig vond het andere konijn dat niet erg, want die at alles wat hij niet bliefde. Ik deed er ook verse dille of een heel klein sprietje peterselie door om zijn eetlust op te wekken, want dat vinden die van mij altijd lekker. Geen idee of dat het verschil maakte, maar hij ging meer eten en drinken en toen kon ik het afbouwen en gewoon gaan voeren. Ik gaf ook wel een klein beetje geweekte biks. Witlof en andijvie prutje ging er als eerste  en het meest goed in. En daar zitten ook goede vezels in heb ik begrepen dus daar zit je dan ook goed mee. Een paar friemeltjes appel, peer of watermeloen gaf soms de doorslag om het prutje toch maar op te eten. Maar ja, met die suikers moet je voorzichtig zijn dus ik probeerde het eerst altijd zonder. Sterkte ermee, hopelijk knapt hij snel op. 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooithee of kruidenthee kan helpen, het groenvoer nat maken, kiezen voor extra veel vocht houdende soorten groenvoer. Op zo veel mogelijk plekken in het verblijf water neerzetten. 

 

Succes er mee in ieder geval, hopelijk knapt hij snel weer op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

we gaan het proberen

maar vanmorgen weer bij de dierenarts geweest, hij zat alleen nog maar in zijn hok, kwam er niet uit, ging ook niet liggen,als hij zich verplaatste gebruikte hij 1 achterpoot niet, na lichamelijk onderzoek kon ze niks vinden, toen op de grond laten lopen en zag ze het, en na weer onderzoek vond ze een kleine verdikking in de huid, temperatuur opgemeten had hij koorts, 41 graden, hij heeft een fikse ontsteking maar ze weet niet precies waar want de maag en darmen voelen weer soepel en zacht aan. ze denkt dat het de prikplek is van zondag waar de vochttoediening en pijnstiller is geprikt. Nu weer aan de antibiotica.

wat een ellende...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een gekke vraag, maar zijn het gebit, de bek en de kaak ook goed bekeken? Haakjes, abcessen, wondjes of ontstekingen in de bek kunnen er ook voor zorgen dat er niet goed gedronken en weinig gegeten wordt. Eigenlijk is het te voor de hand liggend en daarom neem ik ook aan dat de dierenarts hier naar gekeken heeft, maar wilde toch even checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja is allemaal nagekeken en was goed.

Hij heeft nog 2x een antibioticaprik gehad, temp was 39,4 en nu 38,8

Hij hoeft niet terug  te komen maar we merken wel dat het eten nog niet als vanouds is , en hij veel natte keutels heeft.

Als we smorgens beneden komen dan liggen er platte natte keutels ( omdat hij er op gast liggen die viespeukje😁)wel heeft hij de smaak te pakken van drinken uit een bakje en dat gaat in ieder geval al wel wat beter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .