Ga naar inhoud

Bobby eet en drinkt niet meer help!!!


Inge Stevens

Aanbevolen berichten

Bobby is een ram van vierenhalf en leeft met een andere ram ieder apart in een eigen kooi. Bobby is van kleins af aan blind aan 1 oog en heeft altijd veel water gedronken. Laatst kreeg hij een epileptische aanval dus ik denk dat hij suikerziekte heeft. Ik heb hem toen gered omdat hij al helemaal stijf en koud in zijn kooi lag. Dwangvoer gegeven met critical zakje en een spuit en midden in de nacht afgewacht en na een half uur kwam hij bij en begon zich te wassen. Hij is me vanaf dat moment heel dankbaar. Maar vaak kan hij zijn plas niet ophouden en zijn keutels ook niet en ligt alles door de kooi. Ik houd dat goed bij en laat hem weten dat ik het niet erg vind om hem te helpen. Gisteren zat hij in zijn eigen plas en heb ik alles zuiver gemaakt en Bobby mee naar de douche genomen en met lauw water en een beetje zwitsal gewassen en droog gewreven met een handdoek. Daar scheen hij toch van de genieten. Vannacht was hij koud en ik dacht hij gaat dood. Dus ik heb de halve nacht met hem in mijn armen gezeten en niet bijgevoerd. Daar bleek hij toch van te genieten. Vandaag niets gegeten en niets gedronken. Ik wil weer gaan dwangvoeren om hem er bovenop te helpen want ik denk dat hij het niet meer ziet zitten uit schaamte voor zijn incontinentie en waarschijnlijk heeft hij ook een gasbuikje of iets anders????? Kan iemand mij adviseren? Ik wil niet dat hij lijdt maar hij moet weten dat ik hem met plezier verzorg en hem zo gewoon accepteer. Of toch een spuitje...? Waarschijnlijk heb ik de laatste tijd te weinig aandacht gegeven, ik heb nog een konijn, een vogel een hond en een zieke man met COPD die veel van me vraagt. Daarbij heb ik zelf ook nog mijn geestelijke beperkingen. Maar mijn dieren zijn alles voor mij. Groetjes, Inge

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met het advies zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan.

 

Ik begrijp uit je text dat je goed voor je konijn wil zorgen en hem wil geven wat hij nodig heeft, en wat hij nu nodig heeft is een dierenarts! 

 

Niet eten en drinken, evt. een gasbuikje zijn heel ernstig.

Ik zou echt vandaag nog naar een dierenarts gaan!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .