Ga naar inhoud

Zindelijk maken


Romy11

Aanbevolen berichten

Hooi allemaal! Ik heb nu ongeveer 4 maandjes mn konijn clyde. Het is een ram, half jaartje oud en is sinds maandag gecastreerd. Het hok waar hij eerst in zat was een hok met een stukje ren eraan. Hij plaste en poepte altijd precies in de andere hoek dan waar we zn toiletje hadden staan, maar wel altijd in zn bovenhok. Wel deed hij heel af en toe plassen en poepen op de loungeset als hij uit zn hok mocht. Nu heeft hij een groter hok, ook eentje met een stuk ren eraan. Maar nu doet hij zn behoeftes boven netjes in het toiletje, maar ook beneden over heel de lengte van zn ren. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij het gewoon op zn toiletje doet, of in iedergeval niet meer over heel zn ren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je het artikel over zindelijk maken al gevonden? Hier kun je al heel veel lezen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/konijnen-zindelijk-maken/

 

Maar, niet alle konijnen worden even goed zindelijk. Zijn het alleen keuteltjes in de ren? Die pak of veeg ik maar gewoon regelmatig weg. Als het ook plasjes zijn is dat iets lastiger, dan zou ik iig zorgen voor een ondergrond die makkelijk schoon te maken is. Is het een binnen of buiten konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beneden inderdaad nog een toiletje. Die van mij is in zijn eigen ruimte superzinderlijk, daar vind ik nog geen verloren keutel naast zijn bak. In de woonkamer poepte hij echter óveral. Tot ik nog een bak aanschafte en deze op zijn favoriete plasplek neerzette. Helaas is dit tegen de deur naar de gang aan, en als ik de deur dus open en dicht heb gehad en ik zijn toilet niet genoeg terugschuif dan plast ie er naast. Zelfs als het om een paar cm gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .