Ga naar inhoud

Schijnzwanger of zwanger??


rosaliedv

Aanbevolen berichten

Hey!

ik heb 2 konijntjes een blauw ( grijs ) dwerg konijntje, voedster van ongeveer 4/5 maanden en een bruin klein Rex konijn, ram van ongeveer 3 jaar. Laatst ( 5 weken geleden ) is mijn dwerg konijntje bezig gegaan met een nestje helemaal mooi dus na 2 dagen vertrappelt. Ik had het toen opgeruimd er was geen enkel probleem maar nu is ze wéér een nestje aan het maken. Ik ben bang dat mijn kleine Rex niet goed gecastreerd is.. Ze heeft ook een tijdje bloed gehad in haar plas. Maar dat is nu ook weer gestopt. Ook als je haar soms aait knor/bromt ze en valt ze soms aan. Ook wilt ze bijna niks eten. Nu wil ze wel iets meer worden geaaid maar echt niet veel want dan grijpt/bijt ze gelijk. Weet iemand of dit een teken kan zijn van zwangerschap of hoort het bij schijnzwanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ram gecastreerd is en er is geen andere ram in de buurt geweest dan is ze niet zwanger. Het zou me verbazen als je ram niet goed gecastreerd is, het is een hele simpele ingreep. Maar als je twijfelt kun je het met je dierenarts bespreken en eventueel laten controleren. Mijn voedsters zijn allemaal stikchagrijnig als ze schijnzwanger zijn, dus dat kan ook heel goed. Alleen zijn die in het voorjaar schijnzwanger, en niet zo laat in het jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .