Ga naar inhoud

Stofvrij hooi?


Floppyears

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben op zoek naar hooi dat echt zo goed als mogelijk stofvrij is. Ik heb nu timothee hooi en het is beter dan het weidehooi dat ik daarvoor had, maar het verschilt heel erg per zak. Jazz en Pixie hebben er volgens mij geen last van maar ik kan zelf heel slecht tegen stof en ik krijg het er erg benauwd van. Heeft iemand misschien tips?

Ik ben trouwens niet allergisch voor huisdieren hoor.

Alvast bedankt,

groetjes

maaike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stofvrij hooi bestaat niet. Hooi is gedroogd en daardoor altijd wel stoffig. Sommige hooisoorten zijn wel beter stof-arm gemaakt dan andere soorten. De wat losser verpakte hooisoorten zijn vaak al een betere keuze dan het strak gepakte spul. Ook handverpakte hooisoorten (ja die zijn er, is de prijs ook naar!) bevatten minder stof. Ook kan het helpen het buiten uit te schudden voor je het voert (doe dat dan eventueel wel met het stofkapje, haha).

 

Als je echt stofvrij wil voeren moet je over op alleen maar verse grassoorten, zoals konijnen in de natuur eten. Maar dat is niet makkelijk omdat je dan echt veel gras moet kunnen aanbieden, en ook voldoende wisselende soorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .