Spring naar bijdragen
Carlos en Kippie

Kan dit mijt zijn?

Recommended Posts

2 dagen geleden heb ik een gek plekje gezien op het snuitje van mijn cavia. Het is lastig te zien maar midden op het snuitje zitten een soort witte\beige stekeltjes of bultjes tussen de haartjes. Dit heb ik hier nog nooit eerder gezien, en bij de andere cavia is dit niet. Ze hebben al eens schimmel gehad en zijn hier ook al voor behandeld. Het lijkt naar mijn idee niet op schimmel want dat waren echt witte plekjes op de oortjes. 

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik dacht eventueel aan mijt maar de foto’s van cavia’s met mijt op internet zien er echt totaal anders uit dan wat mijn cavia heeft..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cavia's zijn best gevoelig voor huidaandoeningen zoals schimmel (vooral ringworm, erg vervelend want dat kun je als baasje ook krijgen!) mijt, schurft enz.  Het best kun je maandag even naar de dierenarts gaan, meestal schrapen ze dan wat van de huid af om onder de microscoop te bekijken, en afhankelijk van wat het precies is krijg je dan het juiste behandelingsmiddel mee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .