Ga naar inhoud

Sore hocks ?


InkyPookie

Aanbevolen berichten

Beste,

 

We hebben iets wat vreemd opgemerkt bij ons konijn. Het lijkt op sore hocks maar slecht ziet het er niet uit. Ze heeft die op beide voeten maar geen verlies van haar. We wonen in het Midden Oosten en dierenartsen zijn erg slecht hier, indien nodig zouden we zelf medicatie ophalen bij een dierenarts in Belgie. Kan iemand misschien helpen, zijn dit sore hocks ?

 

Bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto werkt helaas niet. Misschien is het een idee om een foto en/of filmpje te sturen naar de dierenarts in belgië? Dat die aan de hand daarvan kan kijken of medicijnen nodig zijn? 

 

Hier staat veel info over zere hakjes, ook tips wat je evt kan doen om het te beperken / voorkomen, qua bodembedekking enz. 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/Pododermatitis-zerehakjes/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat fotos bijgevoegd van haar en de kooi (plastic), ze is 2.7kg (4 Jaar oud), ik denk dat dit een goed gewicht is ? Enige suggestie voor een dierenarts die wel eens naar de fotos zou kunnen kijken ? Zoals ik al zei we wonen in Midden Oosten dus even naar de dierenarts in Belgie is onmogelijk, medicatie meenemen is wel mogelijk. De dierenartsen hier hebben erg weinig ervaring met konijnen, bij eerdere problemen hebben ze ons slecht geholpen.

 

received_479989606064865.jpeg

IMG_20190915_105108.jpg

IMG_20190914_162713.jpg

IMG_20190914_162800.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo de foto's zie vermoed ik inderdaad wel zere hakjes, nog niet extreem, maar wel duidelijk een begin. Het lijkt alleen kaal en roze, maar niet open of heel pijnlijk, voor zo ver dat van de foto's te zien is. 

 

Ik België weet ik zo geen dierenarts, in Nederland zou je Wilhelminapark kunnen proberen? Dit is hun website.  Die zijn goed konijnkundig en misschien dat zij je ook wel naar een konijnkundige collega in België kunnen doorverwijzen mocht medicatie nodig zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .