Ga naar inhoud

bultje voet konijn


PetalsMommy

Aanbevolen berichten

https://drive.google.com/file/d/13P_J3l0ZoKqM59ha36xZGveFpFskVBOT/view?usp=drivesdk

 

Hallo,  

Vandaag toen mijn konijntje flopte, zag ik dit rare roze bultje op haar pootje. Ik weet niet zo goed wat het is en of ik naar de dierenarts moet gaan. Is dit gewoon haar voetbed of is het iets meer? Ik kan het niet goed bekijken, omdat ze haar pootjes altijd gelijk intrekt als ik ze aanraak, vandaar dat ik gelijk een foto maakte. Wanneer ze gewoon staat of zit is er niks raars te zien aan haar pootje. En ze gedraagt zich ook niet anders dan normaal.

Ik hoop dat iemand me kan helpen! 🙂

 

Groetjes,

Merel ❤️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel,

 

Als ik het goed zie, zit het bij haar nageltje, toch? Als het op haar hakje zit, zou het kunnen wijzen op pododermatitis/zere hakjes, maar dat lijkt hier niet het geval. Mijn konijnen hebben niet zo'n bultje in ieder geval, dus ik denk dat het niet hoort. Ik zou zeker even met de dierenarts overleggen. Als ze zich verder normaal gedraagt, goed eet, keutelt en erop steunt, hoeft dat denk ik niet met spoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel op een teentje, zonder dat er nog een nagel aan zit. Kan het zijn dat ze haar nagel kwijt is geraakt? Dat het gevoelig is kan dan kloppen, normaal zit er een nagel omheen om te beschermen.

 

Voor pododermatitis zou het inderdaad een vreemde plek zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Hoi Merel,

 

Als ik het goed zie, zit het bij haar nageltje, toch? Als het op haar hakje zit, zou het kunnen wijzen op pododermatitis/zere hakjes, maar dat lijkt hier niet het geval. Mijn konijnen hebben niet zo'n bultje in ieder geval, dus ik denk dat het niet hoort. Ik zou zeker even met de dierenarts overleggen. Als ze zich verder normaal gedraagt, goed eet, keutelt en erop steunt, hoeft dat denk ik niet met spoed.

 

Dankjewel voor je reactie! Ik ga denk ik inderdaad maar even langs de dierenarts voor de zekerheid. ❤️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

Het lijkt wel op een teentje, zonder dat er nog een nagel aan zit. Kan het zijn dat ze haar nagel kwijt is geraakt? Dat het gevoelig is kan dan kloppen, normaal zit er een nagel omheen om te beschermen.

 

Voor pododermatitis zou het inderdaad een vreemde plek zijn. 

 

Hallo,

Wij dachten inderdaad ook al aan een afgebroken nagel. Ik vind het alleen vreemd dat ze er nog normaal op loopt en er geen last van lijkt te hebben. Ik denk dat we voor de zekerheid maar even langs de dierenarts gaan, bedankt voor je reactie! 

Groetjes,

Merel 💜

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .