Spring naar bijdragen
Laurier

Puck, Jacob en Anoek hier!

Recommended Posts

Hoi mede konijnen liefhebbers,

Al heel lang heb ik konijnen als huisdier. De beste harige maatjes naar mijn mening. En ook al een paar jaar gebruik ik producten van de bunnybunch webshop. Vooral de kruiden.

Momenteel zorg ik voor drie konijnen. 

Mijn oudste dametje is Puck (2013), zij zit helaas na het verlies van haar maatje Ollie alleen, en ondanks 6 koppelpogingen is het niet gelukt haar weer een maatje te geven (ze is te bang, zelfs met Bach druppels, zelfs met langzaam koppelen en stopt met eten van de stress). Zelfs opvang en dierenarts zien met mij in dat het er niet meer in zit. Op alle andere mogelijke manieren doe ik dan mijn best haar nog wat mooie jaren te geven. De alpaca knuffel is momenteel favoriet. En tunnels... Eindeloos speelplezier.

Binnen heb ik een ultiem klef konijnenkoppel zitten dat ik via chews en shelter heb geadopteerd. Jacob (2018) is een Wener/dwergkonijn mix, en een heerlijk enthousiast en aanhankelijk konijn. Licht astmatisch (leeft kooivrij zonder stro, houtkorrels in poepbak, veel stofzuigen en stofarm hooi van paarden) maar lijkt snel na inspanning kortademig, dus mocht iemand tips hebben?!

Jacob is gekoppeld met Anoek (2017) een prachtig wildkleur dwergkonijn. Werd van voedselnijd beticht, maar daar merk ik niets van. Eet mini ananas stukjes heel rustig en beheerst tussen mijn vingers uit. Was in het begin erg verlegen en voorzichtig, maar ondertussen is ze heerlijk actief en heeft ze meer dan genoeg zelfvertrouwen om lekker rond te rennen en mijn plinten te bewerken😂.

Anoek en Jacob zijn erg ondernemend en slim en moeten continu nieuw speelgoed/uitdaging hebben, dus hopelijk vind ik daar betaalbare ideeën voor via dit forum. De moeilijkste snackborden lossen ze binnen twee minuten op...

Groetjes Laurie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites