Ga naar inhoud

Loftys van Vitakraft


paniekvogeltje

Aanbevolen berichten

Ik weet dat het meeste konijnensnoep wat in de dierenzaken wordt verkocht ongezond is. Dus het meeste spul (knabbelstaven met honing, yoghurt drops bijv.) koop ik nooit, maar ik geef wel om de zoveel dagen een Lofty omdat ze er minder ongezond uitzien dan al dat andere snoep en qua ingrediënten ("Bereid volgens een suikervrije receptuur, zonder aroma’s, kunstmatige kleurstoffen en conserveringsmiddelen.") vallen ze mee, toch?

Nu vraag ik me af of dat wel een verantwoord tussendoortje is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zoek naar de specificaties kom ik dit tegen:

 

Analyse: Granen ( waarvan 35% haver), Plantaardige eiwitextracten, brandnetel, mineralen, mout (is ook graan).

 

Het klinkt inderdaad heel mooi op de verpakking, maar het is een product dat bijna volledig uit granen bestaat. Net zo iets als het bijvoeren van een stukje brood dus.. niet goed voor de spijsvertering.  Er zijn toch echt wel gezondere alternatieven. Het blijft ongezond snoepgoed dus, hoe mooi ze het ook op de verpakking zetten 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad heel veel graan, iets van 80%. Een beetje graan kan op zich geen kwaad, als aanvulling, maar met 80%, kun je deze snoepjes toch echt alleen als snoepje gebruiken.

 

Ik vraag me af of ze bewust niet hebben vermeld welke andere granen er naast haver gebruikt worden (tarwe misschien?) en dan wordt er wel weer expliciet vermeld dat er timothy in zit, maar die hoeveelheid is eigenlijk te verwaarlozen.

 

Al met al betaal je een hoop voor wat gebakken lucht. Ik ben het wel met Evee eens, er bestaan gezondere alternatieven.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kolino Oh nee, ik gebruik zo'n Lofty ook alleen als snoepje. Ze krijgt vaker als tussendoortje peterselie of witlof.

@Evee Ja, het staat er ook zo mooi op geschreven. Ben ik toch weer in een verkooptruc getrapt. 😩

 

Sinds Pelle's gasaanval ben ik haar wel aan het dwingen om meer hooi te eten. En dat gaat goed. Ze heeft nu timothy hooi van Versele Laga en dat gaat er nog beter in dan hetzelfde hooi maar dan van Baephar. Haar keutels zijn nu zelfs groter dan ik al gewend was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor konijnen die gevoelig zijn voor verstopping en/of gasbuikjes zou ik granen wel zo veel mogelijk vermijden. Ze zitten waarschijnlijk ook al in het brokvoer dat je geeft, dus daar zou ik het qua dagelijkse hoeveelheid dan wel bij laten.

Niet dat je de snoepjes direct weg moet gooien hoor, maar ik zou het naar 2 a 3 per week terug brengen ipv dagelijks tot ze op zijn, en dan niet meer kopen.

 

Groenvoer is inderdaad veel gezonder als lekkernij, of een paar van de normale brokjes uit de hand. Hier zijn ze ook dol op de Rosewood meadow hay cookies, ideaal want ze eten ongemerkt eigenlijk gewoon hooi en grassen, maar denken dat ze toch een snoepje hebben 😉 Zo zijn er gelukkig wel meer snacks / speeltjes van grassen en hooi die geschikt zijn om als verwennerij / voedselverrijking te geven. Ideaal.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .