Ga naar inhoud

Ervaring met Cavasan?


Frommel en Hopper

Aanbevolen berichten

Onze Hopper had 1 tranend oogje waar ook wat wit spul uitkwam.

Kk-dierenarts heeft gebitsproblemen uitgesloten en daarom Cavasan antibioticumoogzalf voorgeschreven.

Sinds ik dat bij hem aanbreng, zijn z'n oogleden van dat oog rood geworden. Hij zit ook vaker met half gesloten oog of met poot te jeuken.

Oog zelf ziet er ok uit, maar ik kan niet zien of probleem nu verholpen is.

We zitten nu op de 3e dag. Ik neig ernaar om te stoppen. Wat is jullie ervaring met Cavasan?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bij verschillende konijnen gebruikt, nooit problemen gehad. Volgens mij heb ik de laatste keer voor Charlie wel een andere gehad, ik zal het even nakijken voor je. 

 

Ja, voor Charlie heb ik Caf oogzalf liggen. Dat is volgens mij wel exact hetzelfde qua werkzame stoffen, maar een andere fabrikant. 

 

Denk je dat ze overgevoelig is voor iets in de zalf? Het zou kunnen. Bel anders maandag even de dierenarts voor advies, misschien is er iets met soortgelijke werking maar andere hulpstoffen (bijv. oogdruppels ipv zalf). En helpt dat net zo goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed te weten dat jij nooit problemen hebt gehad, bedankt!

Die van mij hebben ooit wel eens Gentapol oogdruppels gehad en dat ging inderdaad wel goed.

 

Nu heb ik er geen goed gevoel bij, dus ik stop voor vandaag en ga over op deppen met gekookt water. Morgen da.

Ik lees op internet wel dat anderen ook last kregen van rode oogleden met Cavasan. Helaas nergens kunnen vinden hoe het dan afliep. Bij de een lees ik doorzetten, teken dat zalf werkt, bij de ander lees ik overgevoeligheid en stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .