Ga naar inhoud

Rozenbottel


happy211

Aanbevolen berichten

Er zijn verschillende soorten rozenstruiken die bottels vormen. Ik denk dat het vooral makkelijk is om ze rozenbottelstruiken te noemen. Meestal wordt de hondsroos bedoeld als mensen het over rozenbottels hebben.

 

Ik weet overigens niet zeker of alle rozenbottels eetbaar zijn, misschien dat iemand anders daar een antwoord op weet. Hondsroos is (mits die niet langs een drukke straat staat natuurlijk) wel eetbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide. Als je ze vers geeft, wel zoals al het andere groenvoer in beperkte mate, en rustig opbouwen / leren eten. 

 

Voor zo ver ik weet zijn alle rozensoorten eetbaar voor konijnen, het enige waar je heel goed op moet letten is of ze niet bespoten zijn. Rozen, als in snijbloemen van de bloemenwinkel mag je daarom ook nooit geven. Maar onbespoten rozen / blaadjes / bloempjes / bottels / takjes mag je gewoon geven. Misschien dat zelfs de wortels nog zouden mogen, zou mij niets verbazen 😉 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .