Spring naar bijdragen
M@@ike

Konijnen naar de dierenarts

Recommended Posts

Broer en Zus moeten hun inenting. Nu zitten ze altijd buiten en zijn zij geen knuffelkonijnen maar kijkkonijnen. Super lief maar aaien en oppakken, nee. En dat hoeft ook echt niet. Behalve.. binnenkort! Ze moeten in de kattenreismand om mee te gaan naar de dierenarts.

Hoe pak ik dit aan. Snel en konijnvriendelijk zonder stress. 

Het is voor mij voor het eerst en ik wil het in 1 keer goed doen zodat zij het minst last hebben. 

3F4DC797-1D18-4212-A797-B08FFAFDF3EA.thumb.jpeg.3603a13d3201b444d59e4e0e453e5803.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zat ik inderdaad ook aan te denken. Ze krijgen elke ochtend een blaadje witlof. Als ik dat in dat reismandje doe en dat elke ochtend t/m de ochtend dat we naar de dierenarts gaan...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Trainen dat ze zelf in het reismandje gaan kan goed werken, door ze er inderdaad in te voeren. Werkt hier goed bij Harold en Charlie. Het is dan alleen soms net lastig om het deurtje dicht te doen als ze er beiden in zitten, maar met een kleine motivatie komt dat meestal ook wel goed. 

Ik heb alleen in mijn andere koppel een konijn dat er niet in trapt, Joris. Hij is ook echt een blijf-van-mijn-lijf konijn. Als ik hem moet vangen zet ik een stukje panelenren (3 paneeltjes) om waar hij zit heen, zet ik hem er zeg maar klem mee, zodat ik hem snel en zonder problemen kan pakken. Nog steeds wat stress, maar veel minder dan wanneer je achter hem aan moet rennen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zet het reismandje altijd in de ren. Ook zorg ik dat ze nog niet gegeten heb en dan gooi ik het eten in het mandje, dan hoppen ze er elke keer weer zo in. Hopelijk trappen die van jou daar ook in

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hanteer de tactiek die evee voor Joris ook gebruikt. Insluiten met paneeltjes en dan oppakken, snel en effectief.

Mocht het niet lukken met trainen zou ik je dat dus aanraden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn reuzen hebben hetzelfde en vinden reizen ook niet leuk. Als ze gevaccineerd moeten worden laat ik de da thuis komen en worden ze in hun eigen ren geënt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-9-2019 at 16:55 zei M@@ike:

Ja, ik ben overtuigd. Bedankt allemaal! Ik ga morgen beginnen met trainen met het reismandje en wat lekkers.

en is het nog gelukt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is gelukt! Zonder stress in het reismandje maaaarrr bij de dierenarts was het stressen hoor. Ik heb geen tamme konijnen zoals ik eerder melden, ik vind dat niet erg maar ja dat houd in dat de dierenarts ook niet aan ze mag zitten. Mijn nijnenhart breekt. Zo vervelend dat je ze niet kan vertellen dat het het beste voor hen is. 

Nu weer lekker thuis en ze zijn volop aan het wassen (dierenarts stinkt 😉) ingeënt en wel!

Nogmaals bedankt voor de tips!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat het is gelukt! Helemaal stressvrij is lastig, de meeste konijnen vinden autorijden en die enge man/vrouw die overal aan zit en in prikt maar niets. Maar zelf in het reismandje gaan scheelt als baasje wel gedoe, tijd en stress vooraf. Heb je ze verteld dat als ze braaf zijn en niet ziek worden, ze er weer voor een jaar vanaf zijn? 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .