Ga naar inhoud

Eerste keer schijnzwanger


Blue&Indy

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb even een vraagje. Ik vermoed dat mijn voedster van 1,5 jaar voor het eerst (bij mij in ieder geval, ze komt uit een opvang) schijnzwanger is.

De leefsituatie van mijn konijntjes is dat ze de afgezette tuin in mogen als ik thuis ben. Ik zet dan gewoon de deur maar de tuin open zodat ze naar eigen zin naar buiten en naar binnen kunnen. Snachts en wanneer ik niet thuis ben zijn ze binnen in huis en hebben ze een eigen kamer tot hun beschikking.

Mijn vraag is nu: het voedstertje begint aan haar vacht te plukken, dus ik denk dat ze schijnzwanger is. Alleen ze is daar nu dus buiten mee bezig. Ik heb nog niet gezien dat ze ergens ermee bezig is om een nestje te bouwen. Wat is verstandig? Moet ik haar zo lang dat ze schijnzwanger is binnen houden zodat ze dáár haar nestje kan bouwen of kan ik de situatie laten zoals hij is en ze snachts en wanneer ik niet thuis ben ze binnen houden en voor de rest gewoon hunzelf optie geven om wel of niet naar buiten te gaan?

 

Hopelijk is de vraag een beetje duidelijk hihi.

 

Bedankt alvast voor evt. reacties

aangepast door Blue&Indy
te vroeg gepost
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je heel zeker dat ze niet zwanger kan zijn? Zij denkt in elk geval dat ze vandaag of morgen gaat bevallen. Mijn ervaring is dat ze niet echt omkijken naar het nest, maar ik weet niet zeker wat ze doen als ze er niet bij kunnen.

 

Ik zou wel stoppen met ze naar buiten laten gaan, maar dat is meer vanwege de temperatuur. Binnenkonijnen hebben geen wintervacht, en het koelt toch al wel af buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .