Spring naar bijdragen
Evee

Doe jij aan dierendag?

Dierendag  

16 stemmen

1. 1. Doe jij iets aan dierendag?

• Nee
      7
    • Ja, ik maak er een feestje van!
      3
    • Ja, maar wel bescheiden.
      6

Recommended Posts

Nog een maandje, dan is het weer dierendag!

Of je er nou aan doet of niet, er zijn altijd wel leuke aanbiedingen en acties in winkels, dus stiekem doet iedereen er toch wel een beetje aan mee denk ik.

Maar maken jullie het echt speciaal? Of slaan jullie het volledig over?

Ik doe niet echt bijzondere dingen, het is hier elke dag dierendag roep ik wel eens. En te veel ongezonde zooi is juist helemaal niet goed voor huisdieren.

Maar toch doe ik er ook wel een beetje aan mee. Alle asieldieren waar ik de verjaardagen niet van weet, verjaren hier wel op dierendag. Vaak geef ik ze toch wel iets op of rond dierendag. Geen ongezonde dingen, geen dingen die ze normaal ook niet regelmatig krijgen. Maar je bent je er op dierendag toch net wat bewuster van. Zo krijgen de konijnen bijvoorbeeld iets van een speeltje.  Of je richt de groenteschotel wat feestelijker, decoratief in, in plaats van het gewoon in de bak te gooien (niet dat ze er wat van zien, maar het is je idee maar haha).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga inderdaad de groente wat leuker aankleden en mijn kat krijgt wat luxer natvoer, en dan voor beiden nieuwe speeltjes o.i.d.

En daarna ga ik langs de deuren collecteren voor de Dierenbescherming 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe er echt helemaal niets aan behalve dan naar de verjaardag van mijn jeugdvriendin gaan. Arme kind is op 4 oktober geboren, niet echt een leuke datum. De konijnen en honden hebben gisteren weer een nieuw spelletje gekregen en dat was weer een rib uit mijn lijf. Maar ja, ik had een rotdag met allemaal afspraken die in het honderd liepen en dan koop ik liever wat leuks voor de beestjes dan dat ik me misselijk eet aan chocola. Dat laatste is veeeeeel goedkoper, maar de enthousiaste koppies van de beestjes zijn onbetaalbaar. Dus als de beestjes gaan zeuren dat ze niets voor Dierendag krijgen, zeg ik gewoon dat dit vervroegde kadootjes waren. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik laat mijn zoontje van zijn zakgeld een kleinigheidje kopen voor de konijnen, een wilgenbal of iets van kruiden. Zo down we toch iets aan dierendag, en voor hem is het onderdeel van het leren omgaan met geld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Floppyears:

Ik doe er niks aan. Ik vind het leuk om af en toe wat leuks te kopen als ik in de dierenwinkel ben. Laatst heb ik ook wat besteld via Wish, maar echt specifiek aan de dag doe ik niets.

Hoe ging dat bestellen bij Wish? Ik ben zo bang voor slechte kwaliteit, dat het bijvoorbeeld giftig voor ze is omdat het van ander materiaal is dan in de beschrijving staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wish is echt een risico, de ene keer is het prima en de andere keer is het bagger. Stom genoeg ben ik tegen de tijd dat ik het ontvang toch alweer bijna vergeten dat ik het besteld had dus voelt het meer als een cadeautje in de brievenbus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei XpluisjeX:

Ik verwen hem dan met een lekker bakje fruit en ik koop een speeltje ofzo voor hem.

en ik geef hem extra veel aandacht.

Ik zou je konijn niet te veel fruit geven. In fruit zit veel suiker en dat is slecht voor zijn darmen. Beter inderdaad een speeltje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch gegaan voor 'ja, maar wel bescheiden'. ik doe er eigenlijk niets aan en soms vergeet ik het zelfs, maar ik probeer toch altijd wel de konijnen lekker een framboos of aardbei te geven en de katten een extra lekker natvoertje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites