Spring naar bijdragen
Newport

Lennon The Bunny

Recommended Posts

Ik ken haar wel ja. Geloof dat zij haar konijn los in huis houdt?

Ik vind het wel leuk hoor maar niet perse leerzaam want dat konijn zit geloof ik alleen en ze verkleedt het beestje af en toe. Ook gaat zij op "bijeenkomsten" waar allerlei konijnen samen gezet worden? Lijkt me best stressvol. Wel fijn dat het beestje niet in een hokje zit. Maar ik denk niet dat ze helemaal een goed beeld afgeeft van konijnen. De mijne zouden bijvoorbeeld echt het hele huis slopen als ze los zouden lopen 🙈en dat kan dan best een hele teleurstelling zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb haar deze week ontdekt, en vind het ook leuk om te kijken. Het konijn is lief en blijft heel rustig onder alle 'gekke' omstandigheden die de meeste konijnen echt niet zouden kunnen waarderen inderdaad. 

Maar qua leerzaam zou ik eerder uitgaan van het advies dat hier gegeven wordt in plaats van haar videos.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Renske34:

Ik ken haar wel ja. Geloof dat zij haar konijn los in huis houdt?

Ik vind het wel leuk hoor maar niet perse leerzaam want dat konijn zit geloof ik alleen en ze verkleedt het beestje af en toe. Ook gaat zij op "bijeenkomsten" waar allerlei konijnen samen gezet worden? Lijkt me best stressvol. Wel fijn dat het beestje niet in een hokje zit. Maar ik denk niet dat ze helemaal een goed beeld afgeeft van konijnen. De mijne zouden bijvoorbeeld echt het hele huis slopen als ze los zouden lopen 🙈en dat kan dan best een hele teleurstelling zijn. 

Ze beantwoord in deze video op 1:18 waarom ze maar één konijn heeft. Ik vind zelf het verkleden geen probleem. Ze laat haar in haar video's zien dat haar konijn dit niet erg vind, dat dit kort wordt gedaan voor bijvoorbeeld een foto en dat de versiering niet gevaarlijk is. Mijn konijnen liepen ook los door het huis. Als je ze goed opvoed is dat geen probleem. Dat is in ieder geval mijn ervaring. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei happy211:

Ik heb haar deze week ontdekt, en vind het ook leuk om te kijken. Het konijn is lief en blijft heel rustig onder alle 'gekke' omstandigheden die de meeste konijnen echt niet zouden kunnen waarderen inderdaad. 

Maar qua leerzaam zou ik eerder uitgaan van het advies dat hier gegeven wordt in plaats van haar videos.

Zou je een voorbeeld kunnen geven over een advies van haar dat niet zou kloppen? Ik ben erg benieuwd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog niet al haar videos gezien, bovenstaande bijvoorbeeld nog niet. Dat ze het konijn alleen hield was voor mij inderdaad een reden waarom ik haar minder serieus nam.

Ik ben verder nog niet iets tegengekomen dat niet klopt, maar mocht ik een vraag hebben, dan zou ik eerder hier op zoek gaan naar antwoorden, dan op haar kanaal. Ik weet bijvoorbeeld ook niet of dit haar eerste konijn is? Hier is er bijna altijd wel iemand die ervaring heeft met welk probleem je dan ook zou hebben. 

Ik ga die bovenstaande zeker kijken vanavond! Ik vind die op het strand ook zo lief 😍 (maar weer iets wat je normaal nooit met een konijn zou kunnen doen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik ken Lennon wel,  ik krijg die altijd in mijn voorgestelde feed. Ik kijk het niet want ik vind het te veel "kijk mij eens leuk doen met mijn konijn" en te weinig echt informatieve dingen.

Ik heb er geen echte moeite mee dat Lennon alleen is, in Amerika is het heel normaal om konijnen alleen te houden omdat 2 vaak te duur zijn voor ze en in ruil daarvoor zorgen ze voor veel menselijke aandacht. Niet helemaal mijn ding maar och het kan erger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Newport:

Zou je een voorbeeld kunnen geven over een advies van haar dat niet zou kloppen? Ik ben erg benieuwd. 

Ik ken haar niet, dus ben het filmpje gaan kijken. 

Ik hoor echt geen enkele goede reden om een konijn alleen te houden:

De reden dat het konijn alleen zit is omdat je wettelijk gezien maar één "emotional support animal" mag hebben? 

En omdat koppelen ingewikkeld is?  

Maar ze gaat wel naar hoppy hour om playdates met andere konijnen????? Nee dat is verstandig en totaal niet stressvol. 

Waaat? 

Ik ben bij 4 minuten gestopt met kijken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Piku:

Ja ik ken Lennon wel,  ik krijg die altijd in mijn voorgestelde feed. Ik kijk het niet want ik vind het te veel "kijk mij eens leuk doen met mijn konijn" en te weinig echt informatieve dingen.

Ik heb er geen echte moeite mee dat Lennon alleen is, in Amerika is het heel normaal om konijnen alleen te houden omdat 2 vaak te duur zijn voor ze en in ruil daarvoor zorgen ze voor veel menselijke aandacht. Niet helemaal mijn ding maar och het kan erger.

Daar ben ik het niet mee eens. Ze heeft tientallen video's die informatief zijn: zoals het knippen van de nagels, het borstelen van de vacht, hoe je je konijn hinderlijk maakt, hoe je voor je konijn zorgt na een castratie en nog veel meer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Newport:

hoe je je konijn hinderlijk maakt

Ik weet dat het een typfout is, maar hier moest ik echt heel hard om lachen 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Evee:

Ik weet dat het een typfout is, maar hier moest ik echt heel hard om lachen 😂

Oh, wat stom! Mijn laptop past het automatisch aan. Ik bedoel natuurlijk zindelijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Newport:

Daar ben ik het niet mee eens. Ze heeft tientallen video's die informatief zijn: zoals het knippen van de nagels, het borstelen van de vacht, hoe je je konijn hinderlijk maakt, hoe je voor je konijn zorgt na een castratie en nog veel meer. 

Ja dat kan, alleen ik vind er te veel niet-informatieve en niet-voor-mij-leuke video's tussen zitten voor mij om te abonneren en het feit dat ze haar konijn aankleedt, alleen houdt en aan een tuigje van hot naar her sleept zet mij niet aan tot het kijken van haar informatieve video's. Ik vind 101Rabbits en Budget Bunny leuker om te kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Konijn aan een tuigje? Dan hoef ik het niet te zien.

1 uur geleden zei Piku:

Ook konijnen in Amerika zijn van nature groepsdieren, of het moet echt een heel ander ras zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja klopt, als het aan mij lag was het dus niet zo maar het is normaal daar, blijkbaar. Met sommige dingen zijn ze zo precies, veel van hen voeren bijvoorbeeld vaak timothy hooi en timothy brokken omdat dat beter zou zijn en kijken ook nog helemaal naar welke snede hooi dan het beste is, maar met andere dingen lijken ze het weer minder nauw te nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk, dat konijn heeft het waarschijnlijk gemiddeld vele malen beter dan de andere konijnen in een kooitje die misschien ook in hun eentje zitten. Alleen de basis zit gewoon niet goed. Het kan inderdaad altijd erger. 

Maar twee konijnen veel duurder dan 1? Dat geloof ik niet. 

Het is geloof ik wel zo dat dierenarts - zorg daar wat lastiger is voor konijnen maar dat heb je ook met 1 konijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Evee:

Ik ben bij 4 minuten gestopt met kijken. 

Ik heb het wel helemaal uitgekeken, dapper hè. 😊  Al mijn vooroordelen over Amerikanen en social media werden bevestigd. Daar doorheen kijkend, vond ik sommige dingen wel erg naar zichzelf toe redenerend en dat waren precies de dingen waar ik het niet mee eens was zoals Evee ook al aangegeven heeft. Er zaten toch hele stukken in met redelijke tot goede informatie, maar ja, ik ga haar toch niet volgen. Ik zou er de kriebels van krijgen. Kan die jongedame niet helpen natuurlijk, die is ook maar een product van haar tijd. Net als ik van mijn tijd 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites