Ga naar inhoud

Marktplaats opgelicht


Minee

Aanbevolen berichten

Goedemiddag iedereen,

 

Ik ben nieuw op dit forum maar ik ben een beetje ten einde raad. We hebben gister een konijn inclusief kooi opgehaald via marktplaats. Toen we daar arriveerden deden ze er al 10 minuten om open te doen en ze kwamen naar beneden (flat) met de hele kooi. Ik gaf toen aan dat ik graag eerst wil kijken. Er begon al een belletje te rinkelen dat er iets niet klopte. We hebben het konijn toen voor de deur op straat vastgehouden en het maakte al een beetje rare geluidjes maar was verder wel prima. We hebben ervoor gekozen het toch te nemen omdat het konijntje ontzettend rustig en lief is. Heb persoonlijk nog nooit zo een rustig konijn meegemaakt. Toen we thuis aankwamen hadden we door dat het konijn aan het niezen is en er ook snot uit zijn neus komt. Ik heb toen een vriendelijk bericht naar de mensen gestuurd om te vragen of ze weten sinds wanneer hij niezt/ziek is. Ze hebben mijn bericht gelezen en genegeerd. Nu maak ik me ook extra zorgen over het feit dat hij heel erg rustig is en soms raar ademt. Vooral dat laatste zal vast te maken hebben met het niezen/snot. Ik ben bang dat ik nu een konijn heb aangeschaft die ik gelijk in kan laten slapen, want ik kwam op internet ook een aantal rare verhalen tegen. Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft en me tips kan geven. Moet ik nog even afwachten? Zou het een verkoudheid kunnen zijn (zoals wij mensen hebben) of moet het spoedig naar een dierenarts?

 

Heel erg bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt geen expert maar ik zou de dierenarts bellen. In de eerste plaats omdat hij ziek oogt, maar ook omdat je al twijfels had bij de verkopers en er ook meer aan de hand kan zijn dan je kan zien. Een konijn kan best uit zichzelf vrij rustig zijn, maar het is voor jou heel lastig inschatten of het voor hem normaal is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou ook langs de dierenarts gaan voor een goede gezondheidscontrole. Het kan zijn dat jouw konijntje een luchtweginfectie heeft en dat er een antibiotica kuur nodig is. Maar niesen en snotteren kan ook wijzen op gebitsproblemen. Meestal geen reden om een konijn in te laten slapen, maar je hebt waarschijnlijk wel een konijn aangeschaft waar je wat dierenartskosten voor zal moet maken.  Hoe naar en sneu het is dat je zo bent opgelicht, ik hoop dat het konijntje bij jullie wel de goede zorg en een fijn huisje gevonden heeft 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijn van kennissen overgenomen, zorgden er hartstikke goed voor volgens hun. Maar het konijn was zolang zij haar hadden al niet bij de dierenarts geweest. Ik ben dus ook meteen naar een dierenarts gegaan, gewoon om alles even te laten controleren en zeker te weten dat alles in orde was en ook voor de jaarlijkse inentingen. 

 

Ik hoop dat de verkopers nog op je bericht gaan reageren, want ik zou ook zeker navragen of het konijn ingeënt is. Mocht er toch niets aan de hand zijn en de dierenarts vindt hem gezond genoeg voor de inentingen, dan kun je dat meteen bij dezelfde afspraak laten doen, en hoef je niet nog een keer terug met je konijn. 

 

Maar van wat je verteld denk ik ook dat er iets aan de hand zou kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: hij ademt al een stuk normaler en is ook wat levendiger. Het niezen is heel erg verminderd sinds we zijn kooi hebben schoongemaakt en het stro hebben weggegooid (werd gebruikt als bodembedekking). Ik vraag me nu af of het niet gewoon een allergie had kunnen zijn voor stro misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop toch dat je hem voor de zekerheid even goed laat nakijken bij de dierenarts. Als hij wel in orde is, kan hij gevaccineerd worden. Als hij niet in orde is, dan is er eerst behandeling nodig voor dat mogelijk is. Stel dat er echt gigantisch dingen mis gaan, sta je als koper ook sterker als je met het konijn naar de dierenarts bent gegaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent hier als consument geloof ik wel voor beschermd, in die zin dat het verkochte dier wordt gezien als ‘object’, zoals een computer bijvoorbeeld, en het object is kapot bij aankoop. Of je dit echt moet willen aanvechten weet ik niet.. Dat gaat je geloof ik ook wel wat kosten.

 

Gelukkig zal het diertje bij jou wel in betere hand zijn. Hopelijk is het niets ernstigs en geen grote kostenplaatje voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .