Ga naar inhoud

Darmkanaal ligt stil


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

Wekker zetten? Als ik een konijn zo ziek heb ga ik er minstens elke 2 uur uit om te checken en eventueel dwangvoeren. Vaak is de temperatuur ook te laag, dus dan hou ik dat ook in de gaten en eventueel kruiken opwarmen/weer goed leggen. Als het konijn al uit zichzelf eet misschien 1 of 2 keer per nacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wekker zetten en opstaan. Hoe vaak je eruit moet hangt een beetje af van hoeveel voeding je er per keer in krijgt. Als er helemaal niets meer gegeten wordt, kom je uit op ongeveer 50ml per kg lichaamsgewicht wat je er verspreid over de dag in moet zien te krijgen. Dit wordt geadviseerd in 3 tot 5 keer, maar als je konijn een beetje hanteerbaar is zou ik het iedere 4 uur doen, in 6x dus.

 

Als je het om 23:00 uur doet, dan hoef je er alleen om 03:00 uur uit en de volgende is dan weer om 07:00. Ik zou wel steeds meer ruimte open houden om zelf te gaan eten, dus als je merkt dat er echt weer keutels komen, oprekken naar iedere 6 uur (dus 4 keer per dag). Daarna kun je volstaan met 2 keer een beetje, gewoon voor de zekerheid. Je merkt het vanzelf wel. De eerste 2 dagen zijn hierin cruciaal en zou ik 4 tot 6 keer dwangvoeren, daarna zou het echt al beter moeten gaan.

 

Even voor de zekerheid, er is wel een röntgenfoto gemaakt om een verstopping uit te sluiten? Want ik kan wel doodleuk dit advies geven, maar dwangvoeren kan niet als er een verstopping is, is dan niet zo handig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .