Ga naar inhoud

Beaphar Care+


DG-1997

Aanbevolen berichten

Ik heb er geen ervaring mee, ik vind het namelijk veel te duur. Volgens mij is het verkoopargument dat door de verschillende vormen het gebit gelijkmatig afslijt. Ik denk dat dat interessant is op het moment dat je konijnen met gebitsproblemen hebt, maar dat het anders niet nodig is.

 

Er zijn genoeg andere soorten voor die ook goed zijn, en een stuk betaalbaarder. Alles wat je hier in de webwinkel kunt kopen is in elk geval goed, ik weet dat @Evee heel kritisch naar de samenstelling kijkt. 

 

Als je wilt overstappen op ander voer, hou er dan rekening mee dat je dat in kleine stapjes moet doen, en niet in een keer. Meestal krijg je ook wel wat voer mee voor de eerste dagen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Beaphar is wel veel harder dan Science Selective en ik heb een keer geklokt of ze er langer op kauwen  en volgens mij is dat zo, maar dat verhaal van die verschillende vormen vind ik ook niet zo sterk. Het ruikt wel veel lekkerder en het smaakt best goed (ik proef gewoon alles, het is toch allemaal plantaardig), maar of de konijnen dat hetzelfde ervaren, weet ik niet. Ze eten beide soorten graag.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beaphar  care+ een prima voer, en als jouw konijnen dat gewend zijn zou ik er voor nu wel mee starten.

 

Het is inderdaad wel een brok met wat meer geur, sommige konijnen vinden het daardoor lekkerder. Het ruikt een beetje naar anijs. De kieskeurige eters willen het daardoor nog wel eens wat beter accepteren. Je kan altijd op termijn nog overstappen, maar ik zou in eerste instantie tot de konijnen helemaal gewend zijn het bij de brok die ze gewend zijn houden.

In het begin is een verhuizing stressvol, is het vaak toch even zoeken naar de juiste hoeveelheden brok / hooi en eventueel ook het aanwennen van groenvoer. Dan zou ik zelf niet direct gaan wisselen van brok. En misschien bevalt het wel heel goed, en wil je bij dit voer  blijven, is ook niets mis mee hoor. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Een beetje laat, maar mijn konijn krijgt al heel lang beaphar care+. De konijnen hebben door de vormen en kleuren het idee dat ze toch wat te kiezen hebben. Ook de geur maakt het aantrekkelijk. Ze heeft nog nooit tandproblemen gehad. Ik stap binnenkort waarschijnlijk over op science selective omdat ze darmproblemen heeft en daar meer vezels in zitten. Ik zal es in de gaten houden hoe het dan gaat met haar tandjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 9-11-2019 at 17:43 zei Hallo Hoi:

Een beetje laat, maar mijn konijn krijgt al heel lang beaphar care+. De konijnen hebben door de vormen en kleuren het idee dat ze toch wat te kiezen hebben. Ook de geur maakt het aantrekkelijk. Ze heeft nog nooit tandproblemen gehad. Ik stap binnenkort waarschijnlijk over op science selective omdat ze darmproblemen heeft en daar meer vezels in zitten. Ik zal es in de gaten houden hoe het dan gaat met haar tandjes. 

 

Dat was zo, maar Beaphar heeft als het goed is een tijdje geleden het vezelgehalte verhoogt van 22% naar 25%, dus er zitten nu net zoveel vezels in als in Science Selective.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .