Ga naar inhoud

Konijn opeens doodsbang


Miji

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Ik heb twee konijntjes, en het gaat nu om Lucky, maar eerst stel ik mijn konijnen aan je voor. Lucky is een Havana en hij is gecastreerd. Ik heb hem een maand geleden geadopteerd en hij voelt zich al helemaal thuis, hij likt mij  vaak en is dikke vriendjes met Bambi. Hij is een jaar oud en ook geënt. 

Bambi is mijn andere konijn, een voedster. Ze is ook geënt en wordt in december vier. We hadden Lucky geadopteerd omdat Kiki op vijfjarige leeftijd is overleden.. 

De konijnen leven in een groot buitenhok met een grote ren, ze hebben meer dan 8 vierkante meter aan ruimte. En nu wat er dus aan de hand is: Vandaag deed Lucky heel raar. Hij was opeens doodsbang, en holde door het hok en hij botste tegen de ren aan. Daarna ging hij in een hoekje zitten en hij trilde helemaal. Ook stampte hij op de grond, wat dus een teken van gevaar is. Mijn andere konijn Bambi was aan het relaxen. Lucky bleef heel lang in de hoek liggen. Ik mocht haar wel aaien en hij at ook brokjes, wel voorzichtig. Ik weet niet waarom hij zo schrok, maar ik schrok van zijn reactie. Ik had nog nooit een konijn zó bang gezien. Is dit normaal?

ps: mijn vader was aan het barbecueën. Was hij bang door de rook? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram reageert op de rook/geur van de barbecue van de buren door het nachthok in te gaan. Normaal is hij nergens bang voor, maar als ze bij de buren beginnen te bbq-en is hij weg. Hij is niet in paniek en trilt niet, maar loopt er altijd voor weg, terwijl hij normaal altijd buiten zit. Dus meer 'een hekel aan' dan angst of paniek, maar ze ruiken het dus wel.
Misschien is jouw konijn wel extra gevoelig voor de geur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .