Ga naar inhoud

Konijn heeft zwarte bolletjes in haar keel


Mikenike

Aanbevolen berichten

Goedemiddag , ben net bij de dierenarts geweest met mijn konijn en er is gekeken met een camera in haar keel en er bleken zwarte bolletjes te zitten. 

De dierenarts stond ook perplex en wist niet wat het was. 

Eten doet ze gewoon alleen blijft ze kauwen omdat er iets in de keel zit. 

Heeft iemand hier ervaring mee ??

de dierenarts gaf me een pijn stiller mee en suc6 ermee. 

Mvg

mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, maar alleen pijnstillers meegeven terwijl je niet weet wat het is vind ik wat kort door de bocht. 

Je zou voor een second opinion naar een andere dierenarts kunnen gaan. Hier is de lijst met konijnkundige dierenartsen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen/

Je zou ook aan je dierenarts kunnen vragen of ze willen overleggen met Wilhelminapark in Utrecht, die weten heel veel van konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld ook een schimmelinfectie. Is lastig te zeggen over een forum. Maar ik heb het idee dat je wel een beetje simpel "afgescheept" bent met de pijnstiller.  Als het echt gezwellen zijn kan het misschien aan de amandelen liggen? (ik weet uit mijn hoofd even niet hoe dat precies bij konijnen zit, dat zou ik op moeten zoeken), of in het ergste geval is het een gezwel (goed of kwaadaardig). 

 

Ik zou dus ook toch wat verder doorvragen, of bij deze dierenarts als die wel konijnkundig is, of naar een andere konijnkundige arts gaan voor 2nd opinion / verder onderzoek. Volgens mij er in ieder geval te testen zijn wat het is, op een niet al te ingewikkelde manier (biopt / monstertje op sturen naar laboratorium). Dan weet je in ieder geval hoe het zit met behandeling, of er opties zijn of niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .