Spring naar bijdragen
erjan12

Haaruitval verschillende lengtes

Recommended Posts

Hallo,

Vandaag twee konijnen gekocht op de kleindierenmarkt in Barneveld. Bij thuiskomt viel mij echt pas op dat er nogal een verschil zit in vachtlengte. 

Is dit de rui? Het kan toch niet dat er zoveel verschillende schil in lengte zit normaal.

Zie afbeelding, ik hoor graag van jullie.

https://ibb.co/HtW5gHn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is dat nog een restantje van de rui. Ik heb er ook een die na het verharen nog een tutu aan heeft.

Ik ben nog nooit op een kleindierenmarkt geweest. Was het een fokker waar je ze van hebt gekocht?

Mag ik je adviseren om je nieuwe aanwinsten van de week even mee te nemen naar de dierenarts, voor een gezondheidscheck, controle van het geslacht en vaccinaties? Ter voorkoming van onder andere ongewenst nageslacht over 5 weken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan idd rui zijn, maar ik heb ook een leeuwenkopje (zo te zien is jouw konijn dat ook) en zij heeft altijd een soort rokje van wat langer en pluiziger vacht. Niet zo erg als op jou foto, misschien is het een combinatie van dat en rui?

Verder vind ik het advies van Marjolein een goede tip, dat zou ik zeker doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites