Ga naar inhoud

Graven in toiletbak


Freya Dhooghe

Aanbevolen berichten

Hej iedereen,

 

Sinds kort graven onze konijnen in hun toiletbak. Heeft iemand hier tips voor?

 

Ze kunnen gewoon in de woonkamer rondlopen dus hebben super veel ruimte, ze zijn met twee dus ze zijn niet eenzaam en hebben super veel speelgoed.

 

Ik ververs de toiletbak ondertussen al elke dag omdat ik oorspronkelijk dacht dat het een teken was dat het te vuil zou zijn. Maar ze doen het dus ook in propere toiletbakken.

 

iemand hier een oplossing voor? Of eventueel een alternatief op een zandbak (geen zin in zand in de woonkamer ☺️)

 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eens kunnen kijken naar Puik Sizzle. Dat zijn papieren sliertjes, die je heel makkelijk weer teruglegt in een bak. Of een bak met oude handdoeken om in te graven. De graafbehoefte kun je ze niet afleren, je kunt wel proberen om ze af te leiden van de toiletbak.

Die van mij hebben trouwens een grote zandbak, en die graven de toiletbakken uit als het te lang duurt voor ze eten krijgen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja had ik ook eerst gedacht, maar omdat hun hooi er over hangt vond ik dit niet zo handig. Heb daarom speciaal dit laten maken ( zie foto ) 

 

maar het probleem met het graven is ook dat er geen bodembedekking dan op sommige plaatsen ligt en dat de plas tegen hun poep terugkaatst

 

heb ondertussen 2 kopjes er in gezet zodat ze meer “hindernis” hebben, maar ook geen succes 😂

52DF94F7-27EF-4FD3-B64E-30E22A062EF4.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien had ik er even bij moeten zeggen dat ik naast de graafbak met zand ook een ‘gewone’ toiletbak heb met korrels en een hooiruif erboven. 

De zandbak is dus een extra bak puur bedoeld om te graven, deze wordt door de konijnen ook niet als toilet gebruikt.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Mijn konijnen deden dit voorheen ook erg veel. Nu heb ik kattenbakhoutkorrels als vulling, als ze er op plassen, vallen deze uit elkaar en graven ze er niet meer in. 

 

Als graafalternatief heb ik een dichte kattenbak met zand, dit geeft nog best wat rommel. Die van mij graven ook heel graag op een plat hoofdkussen met hoes 🙂

aangepast door Evee
link verwijderd, zie forumregels
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .