Spring naar bijdragen
happy211

Buitenren te leen gevraagd - Breda

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een konijn over kunnen nemen van een kennis, waarvan het maatje een tijdje terug is overleden. Bij de opvang hebben we een rammetje gereserveerd die eerst nog gecastreerd moest worden, waardoor mijn voedster dus twee weken bij mij alleen zit, voor ze samen in hun grote hok kunnen.

Nu heb ik voor Artemis een kleiner hok gratis via marktplaats geregeld (110x60), maar ik merk dat ze zich verveelt. Ik ben ga al wat andere dingen proberen (knaagtakken en dergelijke, tips zijn welkom), maar wil toch ook graag via deze weg proberen of iemand en buitenren te leen heeft in de buurt van Breda, zodat ze wat meer ruimte heeft. Het is dus maar voor twee weken, de 24e breng ik haar naar de opvang om te koppelen, en als ik ze mee naar huis neem kunnen ze samen in hun grote hok+ren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn oude ren net verkocht. Ik heb nog wel panelenrennen staan voor noodgevallen, maar dan zou je nog iets moeten verzinnen voor de bovenkant. Ik had daar vroeger een aanhangernet voor, maar dat is ook weg. Als je denkt dat je iets hebt aan die panelen dan kun je ze komen halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar je zou ook een ren kunnen aanschaffen. Bv met de de outback 4-Kant heb je 2m2 voor 60 euro. 

Zelf heb ik deze aangeschaft als tijdelijk verblijf na de verhuizing, maar hij heeft daarna nog dienst gedaan als koppelren, ren voor logeer konijnen, opvang van een vondeling en momenteel verblijven er logeer kippen in. Het is dus best een handig ding om in de schuur te hebben staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Rifca:

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar je zou ook een ren kunnen aanschaffen. Bv met de de outback 4-Kant heb je 2m2 voor 60 euro. 

Zelf heb ik deze aangeschaft als tijdelijk verblijf na de verhuizing, maar hij heeft daarna nog dienst gedaan als koppelren, ren voor logeer konijnen, opvang van een vondeling en momenteel verblijven er logeer kippen in. Het is dus best een handig ding om in de schuur te hebben staan.

Is deze ren veilig genoeg voor een klein formaat konijn? Kan die er niet tussen-/onderdoor?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze specifieke weet ik niet of ze er niet onderdoor kunnen. Die van mij heeft anti uitbraak stukjes onderin, en natuurlijk moet je hem goed vast zetten en op tegels (of er gaas onder maken, op gras graven ze er zo onderdoor). De spijl afstand is zo dat een volwassen konijn er niet door kan. De poortjes zet ik wel met een kleine carabine extra vast omdat sommige konijntjes mij net iets te handig zijn met het open maken ervan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites