Ga naar inhoud

Bobby plast niet meer


Inge Stevens

Aanbevolen berichten

Ik moet me nog voorstellen maar ik heb een dringende vraag. Ik heb twee konijnen, even oud namelijk vijf jaar. Poekie en Bobby. Bobby is van kleins af aan blind aan 1 ook en drinkt en plast ontzettend veel. Het gaat niet goed met Bobby. Hij was gestopt met drinken en plast niet meer. Gisteren kreeg hij een epileptische aanval. Ik heb hem aandacht gegeven en ik ben gezegend met genezende handen. Ook heb ik gebeden voor Bobby en het lijkt iets beter te gaan. Hij drinkt weer maar plast nog steeds niet. Als ik naar de dierenarts ga, geven ze hem een spuitje. Wat moet ik doen? 

Bobby liggend op mijn  kussen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat het niet zo goed gaat met Bobby. Wat is er volgens je dierenarts met hem aan de hand?

Je zou nog naar een konijnkundige dierenarts kunnen gaan voor een second opinion. Hier vind je de lijst met adressen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen/

Ik weet niet waar je woont, maar Wilhelminapark in Utrecht is zo'n beetje de expert in Nederland. Je zou ze ook kunnen bellen voor advies, of jouw dierenarts vragen om met ze te overleggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts wil Bobby een spuitje geven en denkt dat het zijn tijd is. Bobby is vijf jaar oud en heeft altijd al veel gedronken en geplast. Het is dus waarschijnlijk iets met de niertjes en het levertje. Ze kunnen niet veel hebben en ik wil niet dat Bobby lijdt. Gisteren kreeg hij een epileptische aanval. Hij kan nog wel genieten van mijn aandacht en knarst dan met zijn tandjes. Dus dat is een goed teken. Volgens mij heeft hij geen pijn maar hij vergiftigt zichzelf omdat hij niet kan plassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts zal (als het goed is) Bobby nooit eutaniseren zonder jouw toestemming. Echter, wanneer dit advies gegeven wordt is het wel iets om serieus over na te denken; een dierenarts zegt dit niet zomaar. 

 

Maar als je twijfelt aan de kundigheid van je dierenarts en wilt weten of er toch nog behandel opties zijn zou ik naar een konijnkundig dierenarts gaan uit het lijstje dat Marjolein linkte. Of inderdaad als je een beetje in de buurt van Utrecht woont naar Wilhelminapark.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lastige beslissing om te maken. Als je er zelf op dit moment niet achter staat, kun je inderdaad zoals Marjolein zegt kiezen voor een 2nd opinion. Uiteindelijk beslist het baasje.

 

Maar als ik het zo lees, begrijp ik het advies van de dierenarts wel, ik denk dat de behandelopties beperkt zijn. En heel eerlijk, problemen met de nieren zijn vaak ook behoorlijk pijnlijk. Maar voor je eigen gevoel, kan het helpen om het toch nog een keer bevestigd te krijgen bij een andere dierenarts. Dat je zekerder komt te staan in je besluit. Sterkte er mee! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel wat ondersteunende behandelopties bij chronische nier- en leveraandoeningen, het neemt alleen niet weg dat het konijn uiteindelijk last kan krijgen van orgaanfalen. Uit je verhaal kan ik niet helemaal halen of je op dat punt zit.

 

Is er voldoende onderzoek gedaan? Denk aan bloedonderzoek, urineonderzoek, een echo, een röntgenfoto?

 

Nierfalen en een blaasverlamming zijn ook bekende problemen bij konijnen met E. cuniculi. Is daar ooit over gesproken en/of voor behandeld?

 

Ik zou je ook aanraden een 2nd opinion te vragen bij een konijnenkundige dierenarts. De waarschijnlijkheid waar je eigen dierenarts over spreekt, zou ik zelf onderbouwd willen zien, voordat ik zo'n ingrijpende keuze maak. Neemt niet weg dat de situatie met je konijn kritiek is en dat je er echt rekening mee moet houden dat inslapen ook daar ter sprake kan komen.

 

Sterkte met alles wat nog komen gaat!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .