Ga naar inhoud

Konijn heeft veel wondvocht


Noaatje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ik heb veel op internet zitten te kijken om te achterhalen wat er nou met onze flappie (Franse hangoor van 1 jaar) aan de hand is. We zijn vorige week naar de DA gegaan maar die vond dat er niks aan de hand was en heeft ons honing zalf gegeven. Ze heeft een grote wond onder haar kin en er komt wondvocht uit. Ze eet amper en we hebben ook dwangvoer gekregen die we haar voeren, maar ze blijft mager (we hebben dwangvoer gekregen van de DA want ze woog 4,2 kilo) 

Ze is 4 weken geleden bevallen van een onverwachts nestje, ons rammetje was uitgebroken. Kan het zo zijn dat het voeden haar teveel word? Moeten we misschien opnieuw een afspraak maken bij een andere DA? Ik zit echt met mijn handen in het haar. 

Alvast bedankt 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker morgen meteen naar een konijnkundige dierenarts gaan. Of honingzalf de juiste remedie is weet ik niet, maar van de zin " die vond dat er niks aan de hand was"  krijg ik jeuk. Met een konijn dat amper eet is altijd iets serieus aan de hand. Hier vind je een lijst met adressen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen/

 

Is je ram inmiddels gecastreerd zodat het niet nog een keer kan gebeuren? Dan kun je hem aan de voedster koppelen als de jongen weg mogen (8 weken), dat is voor allebei gezelliger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Marjolein eens: dringend tijd voor een bezoekje aan een konijnkundig dierenarts.

Als ze nauwelijks eet zal het zogen haar wel snel te veel worden lijkt me ja. Dwangvoer is geen vervanging voor eten, maar een noodmiddel oa om te voorkomen dat de darmen stil gaan liggen. Heb je ook iets van pijnstilling mee gekregen? 

 

Hoe komt ze eigenlijk aan de wond?

En is het echt wondvocht, of zou het ook pus kunnen zijn? Als er een abces bij de kaak zit zit hier vaak een tand/kies probleem achter en dat gaat echt niet vanzelf over met wat zalf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie reactie. 

We zijn vorige week naar een dierenarts gegaan wat op de lijst stond. De DA heeft ook naar haar tandjes gekeken en niks gevonden. Helaas weten we niet hoe de wond er is gekomen. Het rammetje word morgen gecastreerd en het rammetje is ook gescheiden gebleven van de voedster, dus daar kan de wond niet door komen. 

 

Er komt geen pus uit en het ruikt best sterk, we zijn net gaan kijken bij haar hok en er zit een hele afdruk waar ze haar kinnetje had liggen. 

 

We gaan vandaag meteen contact opnemen met een konijnkundig DA

 

Nogmaals bedankt voor jullie hulp 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .