Ga naar inhoud

Sore hocks


Robinster

Aanbevolen berichten

/Hoi allen! 

 

Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest omdat mijn Vlaamse reus Coco een beetje mank liep.. 

Ze zag zat de beginnende sore hocks kreeg helaas.. 

Het goede nieuws is, is dat het nu nog een klein eeldbultje is, dus als ik stappen onderneem hoeft het niet erger te worden. Ze loopt op tapijt (de hele dag door los in de kamer) dus ik denk dat het haar gewicht is die de zere hakjes veroorzaken. 

 

Nu ben ik hier om te vragen naar welke zalf, wax het beste is om te gebruiken. Ik heb iets over paw wax gehoord, maar geen idee welk merk het beste is etc. 

 Het is nog geen wondje en dat wil ik graag zo houden! Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!

 

Robin en Coco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de dierenarts niks gezegd over wat je er het beste op kan smeren? 

 

Volgens mij heb ik er destijds sudocreme (voor rode billetjes bij babies) op gesmeerd. Maar ik zou echt even met de DA overleggen wat in jou specifieke geval het beste is om te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Rifca:

Heeft de dierenarts niks gezegd over wat je er het beste op kan smeren? 

 

Volgens mij heb ik er destijds sudocreme (voor rode billetjes bij babies) op gesmeerd. Maar ik zou echt even met de DA overleggen wat in jou specifieke geval het beste is om te doen.

 

Ja dat had ik dus gevraagd wat ik er aan kon doen maar ze zei dat het voor nu geen kwaad kan en ik het wel in de gaten moest houden. 

Toen ben ik een beetje gaan googelen enzo en las ik dat het als je niets doet het alleen maar erger kon worden.. 

Misschien even een andere arts opbellen dan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou idd zeker een andere dierenarts bellen om het te vragen, want als je niks doet kan het steeds erger worden. Sudocreme heb ik ook weleens gedaan op advies van de dierenarts, dermiel ook. Maar wat in jouw geval het beste is, zou ik aan de dierenarts over laten.

 

Wat voor soort tapijt heb je? Ik had mijn konijnen ook op tapijt lopen, maar dat was vrij ruw en hard. Nu ze op vinyl lopen hebben ze minder last. Volgens mij hebben Vlaamse reuzen sowieso wat meer last van zere hakjes, vanwege hun bouw en idd het gewicht dat op hun achterpoten komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Ik zou idd zeker een andere dierenarts bellen om het te vragen, want als je niks doet kan het steeds erger worden. Sudocreme heb ik ook weleens gedaan op advies van de dierenarts, dermiel ook. Maar wat in jouw geval het beste is, zou ik aan de dierenarts over laten.

 

Wat voor soort tapijt heb je? Ik had mijn konijnen ook op tapijt lopen, maar dat was vrij ruw en hard. Nu ze op vinyl lopen hebben ze minder last. Volgens mij hebben Vlaamse reuzen sowieso wat meer last van zere hakjes, vanwege hun bouw en idd het gewicht dat op hun achterpoten komt.

Ik zal morgen een konijn kundige arts gaan bellen waar ik mijn rammetje heb laten castreren! Die weten echt alles maar het is best een stukje rijden, daarom hoopte ik dat de normale dierenarts om de hoek wel iets wist, nouja gelukkig heeft ze het hakje opgemerkt en nu hoef ik dan gelukkig alleen te bellen! 

 

Ik heb zacht tapijt, redelijk dik, heb er vanmiddag ook even heel hard met mijn voeten er over gevreven kijken of het zou schuren maar dat deed het niet haha! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tapijt is vaak synthetisch, en dat kan best branden / de sore hocks verergeren. Wat er wel eens opgesmeerd word als het niet al te ernstig is, om erger te voorkomen of herhaling te voorkomen is paw wax, wat ze ook voor hondenpootjes gebruiken. Maar dat kan alleen als er geen open wonden zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .