Ga naar inhoud

Konijntje is ziek?


Gien

Aanbevolen berichten

Hoii,

Wij hebben dus een dwergkonijntje van 3,5 jaar oud ongeveer. Maar hij zit al de hele ochtend stil in zn hokje en hij beweegt niet... We hebben hem eruit gehad en in huis op een handdoekje gezet, daar heeft ie uiteindelijk wat komkommer en flink wat water op. Nu hij weer terug zit in zn hokje beweegt hij ook niet meer. Gisteren was hij nog springlevend en vrolijk.

Weet iemand misschien wat er met hem aan de hand is?

groetjess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad direct de dierenarts bellen! Die van ons reageerde toevallig gisteravond niet meer en toen we om 12 uur 's nachts bij de dierenarts waren kregen we de keuze tussen inslapen of bijna tegen beter weten in toch proberen. Konijntje had gas en was zwaar onderkoeld. 

Gelukkig hebben mijn vriend en ik er voor gekozen toch te proberen de kleine er bovenop te helpen en is ze wonder boven wonder nog steeds bij ons! 

Vanochtend nog een check gedaan bij de dierenarts en ze is weer goed op temperatuur en ze eet en drinkt weer. 

Wacht alsjeblieft niet te lang! Wij hadden geen uur later hoeven zijn of onze indy was niet meer bij ons geweest. 

 

Sterkte met je konijntje!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bdankt voor alle reacties❤️ We hebben de dierenarts eigenlijk niet meer gebelt, omdat het na een half uurtje al wat beter ging. We hebben zn drinkflesje voor zn neus gehouden en hem zo veel laten drinken en daarna een paar schijfjes komkommer (zit ook lekker veel vocht in) gegeven en wat blaadjes weegbree, die weegbree deed hem eigenlijk heel erg goed want iets daarna begon hij weer een beetje te lopen en wat sprietjes hooi te eten. Nou maar hopen dat hij morgenochtend weer helemaal vrolijk als de oude ons begroet🙂 Wat het dan is geweest weet ik niet.. Vast niet iets heel ergs, met zn keuteltjes was ook niks aan de hand.

Groetjes Regina en Ricky🐰

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het voor je. Ik zou er zelf voor gekozen hebben om toch de dierenarts te bellen. Je konijn gaf heel duidelijk aan dat het niet goed met hem ging. Het kan dat het nu over is, maar het kan ook een tijdelijke opleving zijn, dus hou hem nog even goed in de gaten. Let op dat hij blijft eten. Als een konijn 24 uur niet eet vallen zijn darmen stil, dus het is heel belangrijk dat hij in elk geval een beetje eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gebeurde het ook bij mijn Linne.

Vrijdagavond niet eten, toen naar de dierenarts gegaan, heeft ze een injectie gehad. Volgende ochtend at ze weer iets, daarna niks meer. Toen was haar buik opgezwollen, weer naar de dierenarts, toen hebben ze haar daar gesondeerd ( met slangetje om het gas weg te kunnen krijgen), dat ging redelijk goed. Maar toch overleden omdat ze te zwak was.

Dus mijn advies is om toch echt naar de dierenarts te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .