Ga naar inhoud

Konijn wilt in de regen?


GinTonic

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen !

Mijn vlaamse reuzen zitten binnen maar ze mogen normaal gezien ook altijd  de hele dag binnen en buiten wanneer ze willen. Nu regent het al een hele voormiddag maar steeds gaan ze krabben aan de deur om naar buiten te gaan, maar inderdaad.. het regent dus hou ik ze binnen.

Is het erg als ik ze buiten in de regen laat lopen want binnen breken ze alles af 🤔

Ikzelf zou het niet doen, maar ik vroeg me toch af wat jullie aanraden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen hebben ingebouwde regenjasjes en kunnen prima buiten in de regen zitten. De regen loopt via de bovenvacht naar beneden en de ondervacht blijft droog en comfortabel warm. Ze smelten er niet van 😉

 

Ik weet alleen niet of jouw systeem heel handig is. Wisselend terrein is bij konijnen niet praktisch. Het zorgt voor frustratiegedrag, en kan spanningen in de onderlinge relaties geven. Omdat je wisselt met binnen en buiten zit je ook nog met het vachtje: Het is alleen in de zomer mogelijk om binnenkonijnen buiten te laten. Voor eind deze maand moet je dus wel besluiten of je ze deze winter binnen of buiten houd. Besluit je binnen, dan mogen ze in de winter niet naar buiten ivm temperatuurverschillen (slecht voor de weerstand, maakt ze vatbaar voor ziektes) en het niet ontwikkelen van een wintervacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-8-2019 at 16:14 zei Rifca:

De regen is niet erg voor konijnen, maar ik vraag me wel af hoe dit in de winter wilt aanpakken. Dan kun je ze niet wisselend binnen en buiten laten zijn. Hoe wil je voorkomen dat ze als het te koud wordt de tent afbreken?

Serieeeus ? ik zie het nu pas van @Evee.. ik val helemaal uit de lucht van dit want ze deden gewoon waar ze zin in hadden binnen of buiten kunnen ze  altijd zelf kiezen..  Dit is mijn eerste ervaring met konijnen en had al veel opzoekwerk gedaan vooraf maar dit had ik nog niet gelezen.. Hierover moeten we dringend nadenken dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kun je wat nalezen over de wintervacht die in de herfst aangemaakt wordt:  https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-verzorging/post/konijnen-herfst-najaar/

 

Gewoon even uit nieuwsgierigheid: hoe werkt dat nu dan als ze zelf kunnen kiezen? Heb je een kattenluik oid voor ze? 

En hoe zitten ze buiten? Gewoon los in de tuin of wel in een afgeschermd verblijf waar ze veilig zitten voor roofdieren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-8-2019 at 19:40 zei Rifca:

Hier kun je wat nalezen over de wintervacht die in de herfst aangemaakt wordt:  https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-verzorging/post/konijnen-herfst-najaar/

 

Gewoon even uit nieuwsgierigheid: hoe werkt dat nu dan als ze zelf kunnen kiezen? Heb je een kattenluik oid voor ze? 

En hoe zitten ze buiten? Gewoon los in de tuin of wel in een afgeschermd verblijf waar ze veilig zitten voor roofdieren?

Ze gaan in de ochtend buiten, en smiddags kiezen ze ervoor om binnen te slapen tot savonds. Onze tuin is volledig afgeschermd met betonplaten. Er staat geen hok id tuin ze lopen gewoon los daar. En onze schuifraam naar buiten staat altijd open. Maar als we weggaan thuis moeten ze binnen blijven.

Alles tips zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .