Spring naar bijdragen
Evee

Wat is het favoriete speelgoed van jouw konijnen?

Recommended Posts

Welk speelgoed is favoriet bij jouw konijnen? 

Wilgenspeeltjes zijn hier altijd wel populair, en de graafbakken worden ook volop gebruikt door de konijnen. Eigenlijk alles wat eetbaar/sloopbaar is, is hier wel een succes. Hoewel ik vind dat ze er eigenlijk vaak nog best lang mee doen. Soms hoor ik van mensen dat een wilgenbal bijvoorbeeld in 10 minuten op is, daar doen ze hier echt wel een week mee 😂 Gedurende die week gooien ze er mee en knagen ze er aan, tot hij op is. 

Wat voor dingen vinden jouw konijnen het leukst? (foto's mogen ook!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De zandbak is favoriet. Zeker als hij net gevuld is zit er altijd minimaal 1 konijn in. Grashuisjes doen het altijd goed, die worden wel steeds meer doorzonwoningen, ze gaan ongeveer een maand mee.  En inderdaad wilgentunnels. Kleine wilgenspeeltjes koop ik niet, die vier van mij hebben een grote wilgenbal in een half uur gesloopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zijn tunnels (a la Action, of van die 3-wegtunnels) verreweg het populairst. En van die speelhuisjes, waar ze dan bovenop gaan zitten. 

Het ‘echte’ speelgoed (ballen en gooidingen) krijgt heel af en toe een opdoffer, maar wordt verder geen blik waardig gegund. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij ons zijn ook de tunnels en de zandbak ook heel populair. Maar wat hij ook leuk vind is een zelfgemaakt speeltje van wc rolletjes. Wilgenballetjes zijn bij ons ook gelijk kapot. 

Hier een foto van het speeltje dat ik zelfgemaakt heb.

D5589080-ACD4-439D-8734-267FCB79B1AC.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beiden zijn ze gek op kartonnen dozen waar ik wat ingangen in geknipt heb. Dat is altijd de hit van de week, tot hij stuk is en er na een week dus weer in stukjes uit gaat. Muffin is gek op de kattentunnel van de Action. Ermee gooien, er doorheen rennen, er in slapen...Dikke pret heeft ze ermee. Monster loopt graag te gooien met zijn houten rattle met belletje erin en zijn houten water meloen balletje (die inmiddels uit elkaar gevallen is en weggegooid).

Verder houden ze van wilgen/seagrass/rattan balletjes, dingen met friemels en eigenlijk alles wat van dat mais spul (corn husk?) is. Plastic speeltjes zijn ze niet zo gek op en ook dingen van touw hoeven ze niet. En als er niet veel friemels/hoekjes om aan te knagen aan zitten wekt het hun interesse ook niet.

Hier gaat een speeltje gemiddeld een 1 tot een paar dagen (seagrass en rattan balletje) tot een paar maanden mee, op de plastic speeltjes en Monsters rattle na.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die verassingszakjes van bunnybunch doen het altijd goed, en verder zo'n plastic bal met brokjes erin ook erg leuk. Intelligentie speeltjes (met zo'n dopje waar voer onder ligt ) vinden ze ook leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites