Ga naar inhoud

Uitgevallen kiezen


Hans & Grietje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Al enkele dagen schudt Hansje hevig met zijn hoofd. En wel zó dwangmatig dat hij er uitgeput van raakt. Ook krabt hij met zijn achterpoot telkens in de buurt van zijn oor. Even de dierenarts met ‘m bezocht en wat blijkt: Hans is flink wat kiezen kwijt dankzij ouderdom. De overige kiezen zijn aan het doorgroeien omdat ze niets meet hebben om aan af te slijten en er is al roodheid ontstaan op de huid rondom. Gelukkig zijn we er redelijk op tijd bij en is er (nog) geen abcesvorming. Aanstaande donderdag krijgt Hansje een operatie waarbij ze zijn gebit gaan slijpen, maar ik vraag me toch een beetje af wat nu eigenlijk de prognose is... 

 

Iemand ervaringen met een konijn die enkele kiezen heeft verloren? Ik ben ontzettend benieuwd. 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring er mee (alleen met verwijderde voortanden), maar ik weet dat konijntjes zich met minder kiesjes over het algemeen wel prima mee redden.

 

Het kan wel nodig zijn dat je bepaald voedsel wat kleiner voor ze maakt, omdat ze minder goed kunnen malen natuurlijk. Maar ook weer niet te, het is wel belangrijk dat de kiesjes die er nog zijn, wel hun werk blijven doen, anders komen daar ook problemen mee.  Dat is vaak toch even kijken en uitproberen, wat handig is in jouw specifieke situatie.

 

Veel succes morgen!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .