Ga naar inhoud

Vergeten wat hij kan?


Suuzan_

Aanbevolen berichten

Hey hoi, interessevraagje.

Dit is bij lange na geen "dringende" vraag, maar ik ben toch nieuwsgierig.

Toen ik Pim net had, had meneer binnen de kortste keren door dat hij op het bed kon springen. Aangezien hij zindelijk is en verder z'n kont ook altijd schoon is, heb ik hier geen problemen mee. Ik zit 's avonds vaak op bed met mijn laptop en vind dit dus wel gezellig.

 

Maar sinds een maand of drie doet hij dit nooit meer. Ook niet als ik hem lok met een wortel o.i.d. Natuurlijk geeft dat niks als hij het zelf niet wil, maar soms staat hij heel lang op zijn achterpootjes naar me te kijken alsof hij uit probeert te vogelen hoe hij dan bij me moet komen. Kan hij dit soort dingen in de loop der tijd van het ene op het andere moment gewoon "vergeten?".  Ik vind het wel interessant om te weten!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste waar ik aan moet denken is dat hij misschien niet meer zo hoog kán springen? Of springt hij nog wel op of over andere hoge dingen?

 

Onze kat is al oud en kan door artrose niet zo hoog meer springen, misschien speelt er bij jouw konijn ook zoiets? Of is hij nog jong?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Okki:

Het eerste waar ik aan moet denken is dat hij misschien niet meer zo hoog kán springen? Of springt hij nog wel op of over andere hoge dingen?

 

Onze kat is al oud en kan door artrose niet zo hoog meer springen, misschien speelt er bij jouw konijn ook zoiets? Of is hij nog jong?

Nee, dat kan het niet zijn neem ik toch aan, hij is nog geen jaar oud..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is hij een keer gevallen tijdens de sprong en durft hij niet meet zo goed?

Springt hij er wel zelf af als je hem op het bed ‘helpt’? 

 

Ik heb een konijn wat zelfs van 10 cm niet af durft te springen 🤣 En een ander konijn voor wie ik een flinke trap heb moeten stapelen van stenen omdat ze niet in de verdieping van het nachthok durfde te springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .