Ga naar inhoud

Depresie na narcose??


Ashley12345

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn konijn bunny is nu ongeveer een maand geleden behandeld (vaccinaties, slijpen gebit, mijtampul). Hij is nu 9 en heeft al langer last van zijn gebid. echter toen die thuis kwam bleek die nog niet op zijn eigen pootjes te kunnen staan van de narcose (rond 2 geholpen, rond 5 opgehaald). Na veel knuffelen en geduld ging die rustig zitten alleen keutelde en at die hierna niet voor ruim 1 week. Hij heeft geleeft op pijnstillers, maagdrops, witlof, basilicum, appel en ‘snoepjes’ (voer in de vorm van kussentjes met vloeibaar spul erin, naam is me even ontschoten) en knapte na 2 weken iets op. Ondertussen (maand geleden behandeld) eet die al wel weer pelletjes, keutel die (minder dan normaal),  plast die en eet die af en toe hooi maar het is niet meer het konijn dat ik gewend ben. Normaal komt die naar me toe gerend, loopt die los in de tuin, maar nu krijg ik in de ochtend nauwelijks reactie na de eerste lekkernij en zit die alleen maar achter in zn hok. Niet depresief, maar gewoon te liggen, geen zin om iets te doen. In de avond wordt die wat actiever, eet die meer, drinkt voornamelijk s’nachts en komt die ook naar je toe. Hij is nu op een loggeer adres (gister aangekomen) waar die hetzelfde gedrag vertoond. Echter geeft de oppas aan dat de oren af en toe koud zijn, ogen vies (harde korstjes) en kont groen/blauwig (wit konijn, mogelijk hooi dat afgeeft??). 

 

Heeft iemand tips of een idee wat er aan de hand is? De DA geeft aan: geef maar wat die wil eten, dwangvoeding en medicijnen, maar dat vind ik nu na een maand eigenlijk geen doen meer ook omdat die eet (bij ons) alleen in mindere maten. 

 

Ps, hij was toen die ziek was afgevallen, maar nu weer aangekomen (1700 op lichts, nu 2100 voor hem normaal). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dit klinkt niet heel goed. Ben je op vakantie omdat hij op een logeeradres is? Heeft de dierenarts hem beoordeeld of heb je telefonisch contact gehad?. Vieze ogen daar moet sowieso even naar gekeken worden en een groen/blauwig kontje daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord..

 

Het kan zijn dat hij (wegens zijn leeftijd) een jasje heeft uitgedaan na de laatste behandeling of narcose, kan het nog zijn dat hij pijn heeft nu? Mogelijk dat het te maken kan hebben met de warmte, soms worden dieren daar ook wat meer lusteloos van maar het is niet heel warm geweest de afgelopen dagen. Ik vind het moeilijk, zo lang blijven dwangvoeren en medicatie geven lijkt mij inderdaad ook wel heftig voor zo'n beestje.

 

Misschien heeft iemand anders nog een kijk op deze situatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan na narcose soms heel lang duren voordat een konijn er weer bovenop is en goed eet en keutelt. Vooral als ze aan het gebit geholpen zijn zijn er soms nog pijnlijke wondjes of voelt het raar.

Bij Maya duurde het bijna 6 weken voordat ze hersteld was. Het kan dus echt een kwestie van een lange adem zijn. En dan, zoals de DA ook al zei, dat geven wat je nijn wel eet en daarnaast pijnstiller en darmstimulans geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben inderdaad op vakantie. De oppas heeft, na flink zoeken toch wat eitjes van maden gevonden (ook nog erboven op, wordt niet beter voor bunny) welke verwijderd en die nu voor wordt behandeld. Het continu aan hem zitten en behandelen helpt denk ik ook zeker niet mee. Hij is 3x bij de DA geweest, nu weer afwachten of die vanuit zichzelf wil eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: na mijn vorige update is het op en af gegaan met bunny. Hij at, huppelde achter mij aan en begon weer langzaam de oude te worden (wel onder pijnstilling). Jammer genoeg heb ik bunny vandaag vredig buiten zn hokje gevonden, overleden. Het is hem toch allemaal teveel geworden. Iedereen bedankt voor de hulp en misschien heeft iemand iets aan dit verhaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .