Spring naar bijdragen
Roosbunny

Baasje(s) gezocht

Recommended Posts

Ik heb twee super lieve konijnen. De koppeling was opzich geslaagd, maar nooit heel knus samen, maar ze hadden het altijd wel goed. Tot dat het vrouwtje (de dwerghangoor) ondanks gesteriliseerd, schijnzwanger werd. Afgelopen maandag is ze voor de tweede keer geopereerd, alles is er nu uit, en ze maakt het heel goed. Maar de relatie was al dermate onderkoeld, dat het niet meer goed gaat. Vandaag in gevecht is jip zelf gebeten door sam en lag er een pluk haar met huid en al op de vloer.

Ik wil ze niet alleen houden, maar kan eigenlijk ook geen nieuw konijn erbij.

Het doet me pijn, maar ik zou niets liever willen dan voor beide een heel goed huis, met maatjes, aandacht en verzorging.

ik heb ze altijd binnen gehad, met 24/7 een grote ren. Alle toebehoren mag mee, en een grote voorraad van de bunny kruidenier.

ik kom ze zelfs met liefde brengen, als ze maar in een goed huisje komen. En ik zou graag af en toe nog wat over ze horen.

jip, vrouwtje, nederlande dwerg hangoor, gecastreerd, geboren 21-2-18

sam, mannetje, rex dwerg, geslcastreerd geboorte onbekend, opgevangen uit het asiel

37F52E88-FD4D-49DB-8DBE-7AA361110200.jpeg

CC23B560-BD42-4E9D-97F4-48D4C2DB73AA.jpeg

00EE2590-6250-4617-9861-92036C1CFF8C.jpeg

EB85CB96-C804-4557-AE5A-EF798A538E13.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat jammer dat ze niet meer samen kunnen. Is het een optie om er een om te ruilen bij de opvang? Dat is ook niet makkelijk, maar dan hoef je niet  van allebei afstand te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Marjoleink:

Wat jammer dat ze niet meer samen kunnen. Is het een optie om er een om te ruilen bij de opvang? Dat is ook niet makkelijk, maar dan hoef je niet  van allebei afstand te doen.

Het klinkt misschien raar, maar ik zie een nieuw konijntje op dit moment ook niet helemaal zitten. En eigenlijk wil ik sam niet  terugbrengen naar de opvang. Het was daar geen hele fijne plek en ik wil er zeker van zijn dat hij ook een goed thuis krijgt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Roosbunny:

En eigenlijk wil ik sam niet  terugbrengen naar de opvang. Het was daar geen hele fijne plek en ik wil er zeker van zijn dat hij ook een goed thuis krijgt.

Ik zou het plaatsingscontract nog even goed nakijken, in veel gevallen heb je er voor getekend dat je het dier juist naar de opvang terug moet brengen als je hem/haar zelf niet meer kan of wil houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Rifca:

Ik zou het plaatsingscontract nog even goed nakijken, in veel gevallen heb je er voor getekend dat je het dier juist naar de opvang terug moet brengen als je hem/haar zelf niet meer kan of wil houden.

Ik heb contact gehad, en mag ze eventueel beide kosteloos daar brengen en dan zoeken zij een nieuw thuis. Hij zei niks over verplicht Sam terugbrengen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites