Spring naar bijdragen
RonnenNala

Het is 33 dagen na mijn voedster en ongeholpen ram bijeen raakte, toch niet zwanger?

Recommended Posts

Hoi een 33 dagen geleden zijn mijn ongeholpen ram en voetster bijeen geraakt en hebben mogelijks een tijdje samen gezeten.. Dus mijn veronderstelling was dat mijn meisje zwanger zou zijn. (wat echt niet de bedoeling was). Maar het is nu 33 dagen geleden.. En mijn Nala heeft nog geen nestje gemaakt. Ik had wel de indruk dat ze wel voller was geworden.  Maar is het mogelijks dat een nijn later bevalt? Of zou ze niet zwanger zijn? Nala mijn voedster is van januari wat ik weet dat veel te jong is. en mijn ram is 1 jaar. Ze zaten appart tot mijn ram geholpen werd en natuurlijk de periode dat je moet wachten na de castratie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, als er nu nog geen nestje is, en ze ook niet meer samen zijn geweest de afgelopen maand, dan verwacht ik niet dat er nog een nestje komt. Ik zou voor de zekerheid haar wel even goed in de gaten houden, het kan ook zijn dat er tijdens de zwangerschap iets mis is gegaan, en in dat geval kan het zijn dat je nog naar de dierenarts moet met haar. Let dus goed op dat haar gedrag verder wel normaal blijft. Het voller worden kan ook met de vacht te maken hebben, of dat ze gewoon wat meer gegeten heeft. Het is niet gek dat konijntjes iets meer aankomen deze tijd van het jaar. Ik denk dat je er goed vanaf komt, en geen nestje krijgt!

Fijn dat de ram inmiddels al gecastreerd is, ga je ze koppelen aan elkaar? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites