Ga naar inhoud

Kersenpruim ( boom)


Maksi

Aanbevolen berichten

We maken nu op het moment iets vreselijks mee, mijn lieve knuffels gaan een voor een dood, we hebben het laatste dode konijntje naar de dierenarts gebracht om rhd2 uit te sluiten. De DA zei dat het niet door dat virus kwam, maar ze wist ook niet waardoor het wel kwam. Ze hebben wel koorts maar eten niet, en ook al heb ik ze criticalcare gegeven, ze gaan gewoon dood, zomaar. Van de kersenpruim hebben ze niet gegeten, omdat het de boom van de buren is en er kon er een afvallen. Blackie is de volgende die we gaan verliezen en ik weet niet meer wat te doen. En de DA ook niet meer.

we gaan dus de laatste 7 ook verliezen of er moet een wonder gebeuren.Ben wanhopig en verdrietig 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn bij twee dierenartsen geweest,vanmorgen met bailey( dood konijntje) en blackie die niet meer at. Hij kreeg injectie en medicijnen  mee ( carprofen en sulfatrim) Dat laatste moest ik de andere konijntjes ook geven. Het gekke is ze zijn hartstikke gezond en van het ene moment op het andere gaat het bergafwaarts en snel, ik ben bang dat Blackie de nacht niet haalt, ongeacht die medicijnen. Dan zijn er in 1 week 4 konijntjes dood. 2 koppeltjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Up-date: Blackie is de nacht goed doorgekomen, paar keer opgeweest om hen dwangvoer te geven. Wat een opluchting dat er keuteltjes lagen, nog niet veel, maar zijn darmpjes werken weer. Net zag ik dat hij wat hooi at. Het begin is er maar nog een lange weg te gaan. De anderen eten tot nu toe goed. Maar ik moet ze in het hok laten.

Het schijnt dat ze een darmparasiet hadden die door de hittestress aangewakkert is, enbesmettijk is, en dat wil ik wel geloven,ze hebben het heel moeilijk gehad in de hitte. Nu is het afwachten of het virus  /parasiet verdwijnt, Blackie zit/loopt nu in de ren en beweegt meer als gisteren.

Ik hoop met heel mijn hart dat ik ze erdoor krijg. Mijn verdriet is enorm door de dood van mijn andere drie Nijntjes je bent zo machteloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze noemde Protozoa, maar bleef vaag, ik heb het eens opgezocht, darmparasiet, maar welke is dan nog maar de vraag, het is wel zo dat die aangewakkert worden door stress en dat hebben ze gehad door die hitte. Volgens mij slaat het medicament ook aan. Blackie wast zich ook weer, alleen het keutelen komt traag op gang. Daarbij mist hij ook nog eens zijn maatje, en ik moet hem ook weghouden bij de anderen. Het gras is nog nat, zodra het droog is mag hij rennen, beweging is goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat er iets verbetering in zit en Blackie gelukkig nog in het land der levenden is. Jammer dat de DA niet duidelijker aangegeven heeft welke parasiet de boosdoener is. Misschien nog eens navragen? Ik duim mee dat alle moppies erdoor komen, hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blackie leeft nog steeds, maar hij vertikt het om  te eten. Hij eet wel hooi en andijvie( niet veel)  hij keutelt ook niet veel ze zijn keihard, maar hij heeft geen blindddarmkeutels die ze nodig hebben. Gisteren bij D A  vit.B spuit gehad. Sommige andere nijnen laten voer nu ook staan, ik ben zo wanhopig, ze zitten niet in een hoekje ze rennen rond, maar eten en keutels heel weinig.Dwangvoer doe ik nog steeds zet er snacht de wekker voor, maar geloof me na 10 dagen ben je doodop je hoopt iedere morgen maar het wordt er niet beter op. En de DA weet het ook niet, alleen zijn maag is vrij leeg, de rest is prima, waarom ze opeens niet willen eten is me een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn gevaccineerd, en wat het dode konijntje betreft die is niet opgestuurd door betreffende DA, vernomen gisteren van onze eigen dierenarts. We waren bij een dienstdoende arts in het weekend. Ik twijfel enorm aan dierenartsen op het moment. Onze dierenarts heeft ons steeds hoed geholpen ook met maxie en meisje maar nu weet ze ook niet waarom ze zo zijn op het moment. Blackiezit voor me en wast zich eet andijvie en hooi en drinkt zelf water nu.Maar de spijsvertering van mijn nijnen daar gaat iets niet goed, het enige wat ze konden vaststellen is dat hun buikje vrij leeg is. Dus blijf ik continue bezig met te proberen eten toe te dienen,jammer dat ik in ZLimburg woon ging ik naar Utrecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 10 bange dagen en nachten, lijkt Blackie en de andere nijnen het te redden. Alleen Blackie krijgt nog antibiotica tot maandag.

Ze eten weer normaal en hun keutels zien er redelijk normaal uit.

Blackie eet heel weinig biks maar zijn darmpjes werken. Groenvoer gaat ook wel en hooi gaat uitstekend. Hij krijgt kamille en brandnetelthee om de dag. Snachts staan we 1 keer op om te proberen of hij iets eet en dat lukt redelijk. Zijn vacht krijgt meer glans, maakt binky ‘s etc. Alleen zijn keutels moeten meer worden, maar door de antibiotica zijn ze keihard, dus ik hoop dat het na maandag beter wordt.

 

Ben een stuk rustiger nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft sulfatrim toch? Een spuitje met water direct na de medicatie wil wel eens helpen bij dit middel 🙂 2 a 3 ml is genoeg. Misschien heb je er nog iets aan voor de laatste paar keer.

 

Mooi om te lezen dat het beter met hem gaat en dat ook de anderen het lijken te redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .