Spring naar bijdragen
Wajomanza

Kat verdwaalt?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Sinds december woon ik met mijn twee katten, hond en konijnen (ohja en vriend) in een leuk dorp.

De katten hebben een luikje en zijn altijd buiten te vinden.

Wanneer we met de hond gaan lopen is het helemaal feest; dan lopen de katten gezellig mee! Vlakbij ons huis (straat uit en weg over) is een groot park waar we altijd heen gaan.

Nu blijven beide katten wel eens hangen in het park; mooi grassprietje, leuke vogel, lekker geurtje... je kent het wel. Soms komen ze ook niet als je blijft wachten en roepen, vrij lastig. Maar goed; ze lopen dit stuk inmiddels al maanden een paar keer per week, dus je denkt: die komen wel terug.. Koe wel... Gimly daarentegen...

Nu is hij weer 12 uur in het park geweest.. zodra ik weer langs kom gelopen rent hij hysterisch miauwend op me af en is hij niet meer van me af te slaan. Alsof hij écht niet meer wist hoe thuis te komen... het is serieus zo'n 200 meter...

En Dit is vaker gebeurd. nooit eerder zo lang (normaal haal ik hem eerder op), maar het patroon is hetzelfde.

Is er iemand die dit kent van zijn/ haar kat?

Ik heb dit nog nooit meegemaakt  met een kat, en ik vind het ook wel wat zorgwekkend eerlijk gezegd😮

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb binnenkatten, hier dus geen ervaring mee.

Misschien elke keer de kat ophalen na het rondje met de hond?

Is het ook niet zo dat hij bijv. 's ochtends mee loopt daarheen, en dan als je 's middags er weer langs zou gaan met de hond, hij weer aansluit om mee naar huis te lopen? 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Evee:

Ik heb binnenkatten, hier dus geen ervaring mee.

Misschien elke keer de kat ophalen na het rondje met de hond?

Is het ook niet zo dat hij bijv. 's ochtends mee loopt daarheen, en dan als je 's middags er weer langs zou gaan met de hond, hij weer aansluit om mee naar huis te lopen? 😉

Ja hij loopt inderdaad wel mee terug later. Zoals gisteren was ik echter afgeleid en had ik niet direct door dat hij niet mee terug kwam. Gezien hij ook vaak buiten is vond ik t ook niet gek dat ik hem nog niet gezien had de rest van de avond. Maar vind het wel sneu dat hij dan de hele nacht in het park zit🙈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel een buiten kat, maar geen hond dus ik heb er ook geen ervaring mee. Mijn kat loopt haar eigen rondjes.

Misschien in je avond routine voor het slapen gaan een rondje park om de kat op te halen?

Wel bijzonder dat de kat het stukje regelmatig loopt maar het toch niet zelfstandig weet te vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-8-2019 at 00:02 zei Rifca:

Wel een buiten kat, maar geen hond dus ik heb er ook geen ervaring mee. Mijn kat loopt haar eigen rondjes.

Misschien in je avond routine voor het slapen gaan een rondje park om de kat op te halen?

Wel bijzonder dat de kat het stukje regelmatig loopt maar het toch niet zelfstandig weet te vinden.

Ja, normaal haal ik m op inderdaad. Alleen soms zo vermoeiend omdat hij zo snel afgeleid is en dan ben ik m ineens weer kwijt🙈 

Maar blijft gek inderdaad. Misschien is hij gewoon echt heel dom

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites