Ga naar inhoud

Wennen aan nieuwe omgeving?


Nathalievds

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! 

 

Ik heb een vraag. Vandaag hebben we ons konijntje terug met een nieuwe maatje.  Zijn eerste maatje is helaas na kort samen te zijn geweest overleden. 

We hebben hem vanmiddag opgehaald. 

Ons konijntje is helmaal weer op zijn plek en licht lekker ontspannen, aleen zijn nieuwe maatje ligt maar er maar stil bij. Hij heeft meerdere keren gegeten en ook gedronken. Alleen hij blijft stil in een hoekje zitten. Kan dit zijn door de stress? Hebben meer mensen dit meegemaakt. 

Ik hoop op reacties! 

 

Liefs Nathalie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nathalie, 

 

als ik het goed begreep uit een vorige post heb je je huidige konijn terug gebracht naar de winkel om daar opnieuw een maatje uit te zoeken? Hoe is dat gegaan? 

Het is niet zo gek dat het nieuwe konijn moet wennen aan de omgeving inderdaad. Eten en drinken is een goed teken, keutelt het konijn ook goed? Even goed in de gaten blijven houden. Zijn ze wel lief voor elkaar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Renske34:

Hoi Nathalie, 

 

als ik het goed begreep uit een vorige post heb je je huidige konijn terug gebracht naar de winkel om daar opnieuw een maatje uit te zoeken? Hoe is dat gegaan? 

Het is niet zo gek dat het nieuwe konijn moet wennen aan de omgeving inderdaad. Eten en drinken is een goed teken, keutelt het konijn ook goed? Even goed in de gaten blijven houden. Zijn ze wel lief voor elkaar? 

Het is heel goed gegaan. Ze zijn heel lief voor elkaar. Vanaf het eerste moment ging het goed. Eten en drinken gaat voor mijn gevoel goed. Hij eet alleen hooi en geen brokken. Drinken dacht ik ook dat dat goed gaat. Hij keutelt wel alleen heel veel hele kleine keutels. Dus dat ga ik zeker in de gaten houden. Hopelijk merk ik snel verbetering. Wil niet nog eens hetzelfde meemaken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Nathalievds:

Ja het is ruim 8 weken.

Dat is ook wel heel jong om al te koppelen, op die leeftijd zijn ze nog behoorlijk gevoelig voor stress. Houd het wel heel goed in de gaten,  dat ze wel eet, drinkt, keutelt en een beetje konijn kan zijn. Bij twijfels echt naar de dierenarts.

 

En ik weet niet of je het je realiseert, maar dat het nu op deze leeftijd gaat, zegt niets over of deze konijnen wel bij elkaar kunnen blijven. Koppelen op 8 weken is eigenlijk veel te vroeg, de minimale leeftijd is 12 a 14 weken. Dan zijn de ukjes iets weerbaarder om een koppeling aan te kunnen. Als ze straks gaat puberen kom je er pas achter of er een klik is of niet tussen de konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .