Ga naar inhoud

Konijn aan het rouwen?


Bente1994

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Helaas is door de warmte mijn lieve Bob overleden. Ik was vorige week op vakantie en toen heeft mijn moeder voor de konijnen gezorgd maar helaas heeft mijn maatje het niet overleefd. Ik voel mij wel echt schuldig dat ik geen afscheid heb kunnen nemen en dat ik ze nog geen jaar heb... Mijn moeder vertelde dat Pien steeds naar Bob toeliep (hij lag dood in het hok en mijn moeder is slecht ter been en kon er op dat moment niet bij, hij lag achterin).

 

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ze haar maatje mist, ze eet en drink wel redelijk. Hoe kun je aan een konijn zien dat het rouwt en een maatje mist? Ze ligt veel in een hoekje maar ik denk dat het misschien door de warmte komt. Pien komt uit een konijnenopvang en ik weet niet of ze bij de andere eigenaar alleen was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat naar. Sterkte met het verlies.

Ik zou in de gaten houden of ze goed eet en of ze actief is. Sommige konijnen kwijnen echt helemaal weg, zitten inderdaad maar in een hoekje. Ik zou even afwachten wat ze doet als de warmte voorbij is. En voor een nieuw vriendje gaan als je denkt dat Pien daar behoefte aan heeft, ook al ben je zelf nog niet zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met het verlies. 

 

Weet je zeker dat het de warmte was, en er verder niets mis was met Bob? Stil in een hoekje liggen kan namelijk ook een teken zijn dat Pien misschien ook ziek is. Een dierenartscheck kan dus zeker aan te  raden zijn.

Maar van verdriet kan een konijn ook ander gedrag vertonen, van juist druk sloopgedrag tot heel rustig en stilletjes zijn. Ik zou persoonlijk Pien na laten kijken door een dierenarts, en als ze verder helemaal gezond is, zou ik niet te lang wachten met opnieuw koppelen. Op speed-date gaan in een asiel is daarvoor de beste optie, dan heb je de grootste kans met een fijn nieuw maatje voor haar thuis te komen. Maar dan is het wel belangrijk dat je zeker weet dat ze helemaal gezond is. Hopelijk helpt een nieuw maatje haar om over het verlies heen te komen. Sterkte er mee in ieder geval. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Bob was niks mis, tenminste vorige maand is hij volledig nagekeken. Ik ga een bezoek plannen voor Pien. Zij eet verder wel normaal, het bakje met biks grijpt ze zo wat uit mijn handen om er uit te eten. Hooi eet ze iets minder maar als ik het in een hooi balletje doe heeft ze het zo op. Vandaag ging het al stukken beter met Pien, maar Bob was altijd de drukste van de twee. Ik ga morgen even met de dierenarts bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .