Ga naar inhoud

Konijn met baarmoederkanker


ankefino

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

 

Ik heb een konijn waarvan eind oktober 2018 een baarmoedertumor met uitzaaiingen naar de longen is gevonden. Ze leek er verder niet zoveel last van te hebben en het enige wat ze had was heel af en toe wat bloed bij haar plas (of uit haar vagina?). De dierenarts had me toen verteld dat ze waarschijnlijk nog maar enkele weken tot maanden te leven had. We zijn inmiddels 10 maanden verder en het ging altijd goed. Ik merk nu wel dat ze wat minder eetlust heeft en de afgelopen paar weken heb ik wel aardig wat bloederige plekken in de plasbak gevonden. Ze loopt verder wel vrolijk rond maar ligt ook veel. Nu vind ik het heel erg moeilijk om te beslissen wanneer het genoeg is en ik haar moet laten inslapen. Ik heb verder natuurlijk geen idee hoeveel last ze er verder van heeft. Wat namelijk ook nog speelt is ze samen zit met een konijn van 11 jaar oud met staar en artrose. Die heeft veel steun aan haar en ik denk dat hij wel flink eenzaam kan worden als zijn maatje er niet meer is. 

Heeft een van jullie hier ervaring mee en hoe te beslissen wanneer het niet meer verder kan?

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach zo sneu. Helaas hebben we allemaal denk ik op de een of andere manier ervaring met de beslissing wanneer het genoeg is. Ik blijf dit keer op keer moeilijk vinden. Een van de dingen die voor mij zwaar weegt is of het nog een konijnwaardig leven is. Zolang ze geen pijn heeft, eet en actief is lijkt dat het geval. Jij kent je konijn het beste, probeer in te schatten hoeveel last ze heeft en laat het daarvan afhangen. Over het algemeen is het vaak zo dat je het wel aanvoelt als het tijd is. Je kunt ook altijd met de dierenarts overleggen, ik vind dat altijd erg prettig. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgt ze al standaard pijnstilling? Zo niet dan zou ik dat sowieso overwegen in deze fase. Persoonlijk zou ik proberen om de ergste klachten voor te zijn, het gevaar is namelijk dat je het blijft uitstellen maar voor het konijn is dat niet altijd het beste. Advies inwinnen van de dierenarts is inderdaad ook altijd een goeie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .