Ga naar inhoud

Voortekenen van myasis?


Suuzan_

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

 

Ik heb een vraag. Pim (NHD, 9 maanden) gedraagt zich verder niet raar, maar toch ben ik na deze hitte bang voor iets dat ik over het hoofd heb gezien in zijn verzorging. En dan vooral op het gebied van myasis, aangezien het konijn van mijn zus daar een aantal jaar aan is overleden en ik dat Pim natuurlijk niet aan wil doen. Zijn er manieren waarop ik, ondanks dat hij zich normaal gedraagt, hem kan checken?

 

Wat hij wel soms doet is tijdens het wassen/eten van zijn blindedarmkeutels rechtop gaan zitten en een paar keer schokken met zijn achterwerk, net alsof hij een plotselinge pijnscheut voelt. Ik wil graag komende vrijdag sowieso naar de DA omdat ik mezelf (nog niet) genoeg vertrouw met het nagels knippen en Pim vrij beweeglijk is, dus dat laat ik voorlopig liever door een professional doen. Daar wil ik deze vragen ook stellen, maar ik zou als men hier iets weet graag al iets willen weten voor vrijdag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Rifca:

Ik lees even niet of je hem al een keer omgedraaid hebt om te controleren of Pim’s achterwerk schoon en droog is?

Oh ja, sorry, ja dat heb ik gedaan! ik kan alleen niet zijn vacht opzij schuiven om het echt goed te controleren, want Pim is geen fan van lang vastgehouden worden. Ik zou wanneer mijn vriend hier is nog wel vragen of hij me kan helpen, maar voor zo ver ik in m'n eentje kan zien zit er niks. Ik heb hem tijdens de hittegolf ook vaak omgedraaid om te kijken of hij nog schoon was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Lienappelsien:

Bedoel je met het schokken bij zijn achterwerk tijdens het eten van blindedarmkeutels dat hij hij zijn vel onder op zijn rug samenknijpt? Dat doen veel konijnen, het is een teken dat ze iets héél lekkers aan het eten zijn (en ja, daar vallen blindedarmkeutels vaak onder 🤐). 

Oh, ja, daar lijkt het wel een beetje op ja. 😂 Wat grappig, ik vind het er echt uitzien alsof hij schrikt van iets wat hem pijn doet ofzo. Had dit nooit verwacht dat dat het zou zijn, maar ik vind het wel een heel grappig feitje. Dankjewel, één vraag minder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn ook geen fan van hun kontje controleren. Ik heb een klein spiegeltje gekocht. Ik leg wat kruiden op een krukje waar ze dan opspringen en fanatiek gaan eten. Ik leg dan het spiegeltje onder hun staartje en kan ik via de spiegel hun kontje bekijken 😛 nogal omslachtig haha, maar het werkt wel!

  • Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-7-2019 at 14:54 zei tam86:

Mijn konijnen zijn ook geen fan van hun kontje controleren. Ik heb een klein spiegeltje gekocht. Ik leg wat kruiden op een krukje waar ze dan opspringen en fanatiek gaan eten. Ik leg dan het spiegeltje onder hun staartje en kan ik via de spiegel hun kontje bekijken 😛 nogal omslachtig haha, maar het werkt wel!

 

Dat is echt briljant, wauw!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .