Ga naar inhoud

Zomergedrag konijnen


Evee

Aanbevolen berichten

Ik ben wel eens benieuwd of jullie echt "zomergedrag" merken aan jullie konijnen? Met deze warme weren zijn ze natuurlijk minder actief, maar anders dan dat, welk gedrag zien jullie als echt zomergedrag? Welke dingen zie je in de winter niet / nauwelijks, en in de zomer wel? Of zit er geen of weinig verschil in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de zomer eten ze veel slechter hooi. In de winter willen ze nog weleens normaal hooi eten, in de zomer krijg ik er écht alleen kruidenhooi naar binnen. Ik had van de winter een snackmix, daar maakten ze elkaar voor af en nu heb ik dezelfde snackmix weer en wordt er vrij lauwtjes op gereageerd en het lekkerste er tussen uit gevist (uiteindelijk is alles wel weg, maar het wordt niet onmiddellijk  opgestofzuigd).

 

En Muffin is bij iedere poep en zucht schijnzwanger, al sinds de lente. Vorig jaar maar 1 of 2 keer geweest, nu is het al de 5e keer of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Het buitenkonijn bij mijn ouders is in de zomer creatiever in het vinden van ''chill plekjes''.  We moeten haar continu zoeken, dit zijn we niet van haar gewend 😛Als ze uit haar hok gaat heeft ze een vast ritueel, eerst drinken en dan uit het hok. Dus als we het belletje van het drinkflesje horen, weten we dat ze naar buiten komt :). Verder is ze op andere tijden actief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .