Ga naar inhoud

Konijn ziek


Bunbunny

Aanbevolen berichten

Hoihoii

Alweer ik (mijn konijnen hebben nog al eens wat...)

ZoStraks  rond een uur of 5 ging ik mijn konijnen "pukkie en fluffy" eten geven.

Pukkie lag daar maar en ze wou niet eten Dus dacht ik al dat er iets was dus ging ik het met een banaan proberen want daar doet ze een moord voor.daar wou ze wel een paar hapjes van maar ook niet heel enthousiast als altijd en ze lag heel ongemakkelijk en ik zag duidelijk dat er iets was.

Ze doet precies hetzelfde wat ze altijd doet wanneer ze gas darmen heeft en daar hadden we nog medicijnen van En die heb ik haar gegeven maar er zit geen verandering in.

Dus toen hebben we de DA gebeld en daar kunnen we om kwart voor 9 terecht.

(Sorry voor mijn lange verhaal haha)

Ik hoop maar dat ze haar kunnen helpen want ik wil hey beste voor ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zat er in dat spuitje? Pijnstillers werken 12 uur dus dat hoeft pas morgen. Als het iets anders is weet ik het niet.

 

Ik ben een beetje verbaasd dat je haar Olvarit moet geven, aangezien daar best wel wat natuurlijke suikers inzitten en suikers niet goed zijn voor een konijn. Heeft de dierenarts nog andere mogelijkheden genoemd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgensmij zitten daar pijnstillers in en iets wat haar maag weer op gang krijgt.

 

Nee hij heeft geen andere optie genoemt maar zou je ook brokjes met water kunnen plat stampen en dan via hey spuitje geven? Dag lijkt mij namelijk beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind t ook wel vreemd dus ik ga het gewoon met brokjes plat stampen doen dat lijkt me veel beter.

Ik ben nog even bij haar gaan kijken maar ze lag nog steeds zielig in een hoekje dus heb ik haar toch nog maar de buik opgang komen medicijnen gegeven (Ik weet niet hoe t heet haha)

Zodat ze misschien wat hooi gaat eten vannacht maar ik vindt t heel naar om nu te gaan slapen en haar alleen te laten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanochtend heel vroeg opgestaan om te kijken hoe t met haar gaat en het gaat goed!

Toen ik kwam was ze aan t drinken en ze stond later nog op haar achter pootjes en ze hadden flink wat hooi gegeten en ze was erg enthousiast toen ik met de brokjes aan kwam ( Ik heb ze niet te veel gegeven aan gezien ze pas net beter is en hooi vooral op dit moment veel beter is)

Ik heb haar wel de pijnstillers en darm medicijnen gegeven maar ze ziet er al een stuk beter uit. 

Dus ik ga geen olvarit halen want ze eet gewoon zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olvarit heb ik ook nog nooit van gehoord. Ik heb helaas ook een gasgevoelig konijn en zorg er daarom voor dat ik altijd Infacol in huis hebt, dit kun je gewoon kopen bij de Drogist en is eigenlijk voor baby's. Dit kun je misschien ook in huis halen want ik begrijp dat Pukkie vaker een gasaanval heeft?

Maar gelukkig gaat het nu beter met Pukkie!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ijverig is baby voeding alleen daar zit best veel suiker in.

Ik zal dr eens naar kijken want mijn konijnen zijn idd heel erg gevoelig voor gas darmen en ik heb nooit een idee waar het vandaan zou moeten komen.

Ze krijgen onbeperkt hooi.

Altijd vers water en geen gemengd voer , de groentes die ze krijgen zijn witlof en andijvie en wortelloof en verder alleen gras.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet haar straks weer dr medicijnen geven maar omdat ze van 2 dingen 1 ml moet doet ze er heel moeilijk over.

Ik probeer haar steeds in de handdoek te wikkelen maar of ze gaat heel erg aan de handdoek knagen of ze draait zich snel om zodat haar hoofd in de handdoek zit en ik niet bij haar mondje kan.

En ik wil haar ook niet helemaal laten stressen enzo

Iemand een idee wat ik kan doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het weer beter gaat. Ik denk dat het het handigst is om te vragen of iemand je even kan helpen met medicijnen geven. Dan is het ook sneller gebeurd, wat voor iedereen fijn is.

 

Pluk je het gras dat je ze geeft? En hoeveel gras geef je ze?

 

Als je gras maait en het grasmaaisel aan ze geeft heb je ook grotere kans op gas. Gemaaid gras moet je dus nooit geven, maar dat weet je misschien al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee tnxx ik ga iemand vragen om me te helpen want het is echt een drama haha.

Nee gemaait gras geef ik haar niet dat wist ik inderdaad al maar ze hebben een ren aan hun hok vast en daar staat gras in dus ze eten zeg maar via die manier gras (dag gras is wel heel kort )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .