Ga naar inhoud

Drukke voedster


Bep

Aanbevolen berichten

Hi BunnyBuchers,

 

Ik heb een voedster genaamd Winter, sinds ze een baby was is ze altijd druk geweest. Ik dacht dat dit door de leeftijd kwam en omdat alles nog nieuw voor haar was, maar inmiddels een jaar later en ze is nog steeds hartstikke druk.

 

Met druk bedoel ik (ze wilt altijd aandacht, is altijd op oorlogspad, dingen slopen, alleen maar rennen en springen (zelfs aan anti-knaagstrips knagen waar nu allerei gaten in zitten))

 

Is dit normaal? 

Ik had op internet gekeken en ik kon er eigenlijk niks over vinden, of dat een voedster meer energie heeft als een rammelaar, want ik heb ook een rammelaar genaamd Joost hij is 8 en is iets rustiger dan een gemiddeld konijn, omdat hij natuurlijk ookal wat ouder is.

Ze zitten in aparte hokken en kunnen elkaar vanaf de afstand niet zien, maar ongeveer 3x in de week mogen ze omstebeurt los in de tuin lopen en vinden ze het heel leuk om bij elkaar te snuffelen. 

 

Heeft iemand enig idee of dit vaker voorkomt of waardoor dit zou kunnen komen?

 

Trouwens de voedster Winter krijgt alleen hooi, biks en groen en de rammelaar Joost hooi en biks met granen, mais, en fruit etc. en ook groen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ze gecastreerd? Als dat niet zo is, zal daar voor een deel dat drukke, hormonale gedrag van komen. Ook geef je aan dat ze in een hok opgesloten zit. Ze verveelt zich waarschijnlijk en kan niet even lekker rennen of graven. Ook zeg je dat de konijnen niet bij elkaar mogen. Dit levert veel frustratie op. Konijnen zijn groepsdieren en horen 24/7 een maatje te hebben. Mijn advies: zorg ervoor dat ze een permanente ren heeft waar ze 24/7 in kan. Voor een koppel minimaal 2m2. Af en toe in de tuin telt niet mee. En geef je konijnen een partner (nadat zij gecastreerd is). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei tam86:

Is ze gecastreerd? Als dat niet zo is, zal daar voor een deel dat drukke, hormonale gedrag van komen. Ook geef je aan dat ze in een hok opgesloten zit. Ze verveelt zich waarschijnlijk en kan niet even lekker rennen of graven. Ook zeg je dat de konijnen niet bij elkaar mogen. Dit levert veel frustratie op. Konijnen zijn groepsdieren en horen 24/7 een maatje te hebben. Mijn advies: zorg ervoor dat ze een permanente ren heeft waar ze 24/7 in kan. Voor een koppel minimaal 2m2. Af en toe in de tuin telt niet mee. En geef je konijnen een partner (nadat zij gecastreerd is). 

 Oké, bedankt voor de tips!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .