Ga naar inhoud

Teddie ons konijntje met een trauma


Teddie/Carlos

Aanbevolen berichten

Een paar weken geleden heb ik een pooltje (voedster) van ongeveer 8 maand oud gekregen. Ze zat alleen in een glazen bak in een dierenwinkel. Ik mocht haar voor niks meenemen.

Thuis bleek ze enorm bang en bijterig te zijn. Heb haar laten steriliseren en hebben haar laten koppelen aan een ontzettend lieve en rustige gecastreerde  ram. Het gaat super goed samen maar voor ons blijft zij heel erg bang. Wij besteden heel veel aandacht aan onze konijntjes. Lopen elke dag een paar uur los en er ligt voldoende speelgoed. Hoe kunnen we Teddie (zo heet ons meisje) helpen om weer vertrouwen in mensen te krijgen? Opgeven is voor ons geen optie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel geduld en rustig aan. Verwacht ook niet dat ze volledig tam zal worden, maar elke stap in de goede richting is er een. In eerste instantie is het denk ik verstandig om toe te werken naar zo min mogelijk stress van menselijke aanwezigheid. En dan pas naar toenadering / tam worden

 

Hier staat uitleg en veel tips: 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-nieuwkonijn/post/hoe-maak-je-een-konijn-tam/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekkers! Mijn Monster moest ook niet zoveel van me weten maar zodra ze door hebben dat je een levende voedseldispenser bent, wordt het een stuk makkelijker haha. Ik zorgde dat ik steeds wat lekkers bij me had als hij in mijn buurt kwam en dan kreeg hij het. Nu komt hij steeds bietsen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een getraumatiseerde voedster mee genomen uit het asiel waar ik destijds  werkte. Ik heb haar een grote ren en een lief vriendje gegeven en daar knapte ze enorm van op. Ze ging van bang weggekropen in het stro naar rennen en relaxen in de ren en ook op ontdekkingstocht in de rest van de tuin. Een fan van mensen is ze nooit geworden, maar dat hoeft van mij ook niet zo nodig. 

 

Wellicht een andere insteek dan jij voor ogen hebt maar ik heb wel het idee dat mijn dame op deze manier een happy bunny is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jullie adviesen gevolgd en ik ken haar niet terug. Het gaat nu al een stuk beter met teddie!!!

Was een gouden tip!!!

Carlos is werkelijk een gentleman! En sleept Teddie er wel doorheen. En ook door steeds haar lekkers te geven is ze al iets vrijer geworden. Ze is er nog niet helemaal maar aan haar is te zien dat ze zich wat happier voelt.

Hou jullie op de hoogte!

🐇🐰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .