Spring naar bijdragen
Broes

Konijn verdwenen

Recommended Posts

Hallo,

Wij houden al meer dan 10 jaar konijnen...

Gisteren zagen we plots dat er 1 konijn is verdwenen uit haar hok/ren

Uitbreken lijkt met onmogelijk, hun kot is net fort NOX... door de ontsnappingen van de vorige konijnen is dit hok echt een versterkte burcht geworden...

Ik zou dus eerder denken dat ze is meegenomen door een roofdier of een roofvogel...

Maar ik vind nergens sporen van gevecht of eender wat...

Roofdier lijkt me ook bijna onmogelijk vermits er steeds 3 honden in de tuin lopen... en indien toch, zou ik denk ik toch sporen moeten terugvinden...

Hun ren is open aan de bovenkant dus kan het volgens mij alleen maar een roofvogel geweest zijn...

Maar kan dit gebeuren zonder ik sporen kan terugvinden van een of ander gevecht??

Hij moet sowieso geland zijn, door de paraplu's in de ren kan hij haar onmogelijk is duikvlucht meegenomen hebben...

Kan dit gebeuren zonder enig spoor terug te vinden?

Ergens blijf ik hopen dat ze is uitgebroken ipv een maaltijd geworden te zijn... Maar helaas zie ik geen uitweg waar ze ontsnapt zou kunnen zijn :(

Alvast bedankt voor jullie reactie

Broes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohh wat verschrikkelijk zeg! Een roofdier hoeft zeker geen sporen achter te laten. Ik had ooit konijnen die gepakt zijn door een roofdier. Er was alleen niks te zien aan het hok.

Kan hij er niet zelf uit gesprongen zijn? Omdat je zegt dat de ren open van boven is. Hopelijk is hij gewoon een houdini en komt hij een deze dagen weer aanlopen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn heel wat roofdieren die een konijn kunnen oppakken en meenemen zonder dat je daar sporen van ziet. 

Het kan een roofvogel geweest zijn, maar ook vossen kunnen over flink hoge hekken klimmen (180cm komen ze zelfs nog overheen!) en nemen hun prooi mee. Soms wordt er gezegd dat ze altijd bloed en moord achterlaten, maar dat hoeft niet!  Ze kunnen best ook één konijn pakken, in de nek bijten, en mee nemen. Daar zie je dan niets van. Ik zou in ieder geval snel zorgen dat het verblijf goed overdekt wordt! Als het inderdaad een vos is, is de kans groot dat hij terug komt voor de rest op het moment dat hij weer honger heeft. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oei!

Het kan een roofdier geweest zijn.

Naast heel hoog springen kunnen sommige konijnen ook klimmen. Net alsof ze op een ladder klimmen. Zoek maar eens op YouTube. De eerste keer dat ik zo’n filmpje zag geloofde ik niet dat het echt was, het ziet er bizar uit. Maar sommige konijnen kunnen dat echt.

Wat ook de oorzaak is, ze is uit de ren... Hopelijk vind je haar nog! Zoeken en de buurt informeren met briefjes en je buurtbewoners er op aanspreken. Je kan haar ook bij amivedi aanmelden. Mocht iemand haar vinden dan heb je kans dat ze daar een melding maken.  

En als het ook maar enigszins mogelijk is de ren ook van boven dicht maken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-7-2019 at 13:38 zei Lienappelsien:

Oei!

Het kan een roofdier geweest zijn.

Naast heel hoog springen kunnen sommige konijnen ook klimmen. Net alsof ze op een ladder klimmen. Zoek maar eens op YouTube. De eerste keer dat ik zo’n filmpje zag geloofde ik niet dat het echt was, het ziet er bizar uit. Maar sommige konijnen kunnen dat echt.

Ja het is echt zo, ik heb er zo één thuis zitten die dat kan. Ik moest het met eigen ogen zien want ik geloofde er niks van. Let wel, ze kan dus springen, dan zich vastgrijpen en klimmen én daarna ook nog een eventueel los deksel deksel/deken die vast zit met knijpers aan de kant beuken/wegschuiven. Dus een eventueel dak niet vast maken met iets simpels als knijpers/klemmen of iets anders wat snel lost laat, maar echt knoert vast maken!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .